تراشه ساز تایوانی اجازه صادرات به هواوی را دریافت کرد

    کد خبر :752592

طبق گزارشی تازه شرکت تراشه سازی تایوانی TSMC مجوز فروش تجهیزات به هواوی را از آمریکا دریافت کرده است. اما به نظر نمی رسد این مجوز گره ای از چالش های هواوی باز کند.

طبق گزارشی که در فون آرنا منتشر شده، منابع آگاه اعلام کرده اند مجوز این شرکت فقط مربوط به گره های پردازشی(process nodes) قدیمی است. گره های پرازشی به فرایند خاصی از تولید نیمه رسانا و طراحی آن اشاره دارند و به طور کلی هرچه گره پردازشی کوچکتر باشد، به معنای کوچکتر شدن اندازه نیمه رسانا و تولید ترانزیستورهای کوچکتر است که علاوه بر سرعت بیشتر، کارآمدتر نیز هستند.

علاوه بر آن جدیدترین محصولات TSMC که برای تولید تراشه های موبایل به کار می روند، مشمول این مجوز نمی شوند. بنابراین، گره های پردازشی قدیمی مانند ۲۸nm یا بالاتر در این فهرست قرار دارند.

اگر گزارش مذکور صحت داشته باشد، خبر بدی برای هواوی است زیرا تمام تراشه های جدید آن براساس گره های پردازشی۱۰nm، ۷nm و ۵nm ساخته شده اند. البته این شرکت چینی ذخایر کافی برای تولید تراشه های Kirin ۹۰۰۰SoC که در سری میت ۴۰ به کار می رود را در اختیار دارد.

در حال حاضر هواوی و TSMC هیچ بیانیه رسمی در این باره منتشر نکرده اند.

به گزارش مهر، پیش از این شایعاتی منتشر شده بود که TSMC در ازای تحریم هواوی و همکاری با آمریکا، اجازه ساخت کارخانه ای در آریزونای آمریکا را دریافت می کند. اما کیت کراش معاون رشد اقتصادی، انرژی و محیط زیست وزیر امور خارجه آمریکا این شایعات را رد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید