تذکر 23 نماینده به حاجی میرزایی به دلیل اخذ پول از والدین دانش آموزان در مدارس دولتی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲
    کد خبر :737851

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر به اتفاق 22 نفر دیگر از نمایندگان به محسن حاجی میرزایی ضرورت پرهیز از دریافت پول از والدین دانش آموزان در مدارس دولتی را متذکر و خواستار اجرای اصل 30 قانون اساسی مبنی بر آموزش رایگان همگانی تا پایان دوره متوسطه شدند.

متن کامل تذکر نماینده مردم شاهین شهر به وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

ضرورت اجرای اصل سی ام قانون اساسی مبنی بر آموزش رایگان برای همه ملت ایران تا پایان دوره متوسطه و پرهیز از اخذ پول و هزینه آموزشی توسط مدارس از والدین دانش آموزان.

متن تذکر:

جناب آقای وزیر

براساس اصل سی ام قانون اساسی وظیفه دولت ارائه آموزش رایگان برای همه ملت ایران تا پایان دوره متوسطه است، ولیکن تماس‌های مکرر اولیاء دانش آموزان از تخلف در اجرای این قانون توسط مدارس حکایت دارد.

آقای وزیر! در بند ۹ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، تحول در ساختار مالی، اداری و نظام مدیریتی تأکید شده است. جنابعالی در بهبود مدیریت منابع و مصارف جهت کیفیت و بهره وری نظام آموزش و پرورش چه کار کرده اید؟

در شرایطی که به خاطر بیماری کرونا ، بنیه مالی مردم ضعیف شده و همچنین عدم حضور دانش آموزان در مدارس بواسطه لزوم آموزش مجازی، چرا برای ثبت نام بر خانواده‌هایی که قادر به تأمین معیشت زندگی خود نیستند فشار آورده می شود؟

لذا جهت جلوگیری از این اقدام غیرقانونی و پاسخ گویی مناسب به مردم دستور اقدام فوری مورد درخواست و انتظار است.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید