تدارک برپایی اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه

    کد خبر :723382

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با ایرنا افزود: نشست‌های ستاد اربعین حسینی به ریاست استاندار خوزستان طبق برنامه در ماه‌های اخیر برگزار شده و وظایف و برنامه‌ کمیته‌های مختلف ستاد اربعین استان تبیین شده است.
مسئول کمیته مشارکت های مردمی،اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان در ادامه افزود:موکب‌های مردمی اربعین حسینی در ۲ مرز چذابه و شلمچه و مسیرها و شهرهای منتهی به این مرزها آمادگی پذیرایی از زائران اربعین حسینی را در موعد مقرر دارند.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مرزهای رسمی چذابه و شلمچه که ۲ گذرگاه بین المللی عبور زائران اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق هستند به علت مخاطرات ناشی از ویروس کرونا از نیمه دوم اسفند ماه ۱۳۹۸ از سوی دولت عراق بسته شده‌اند افزود:درصورت مساعد شدن وضعیت و امکان برپایی کنگره بین‌المللی اربعین در عراق ، موکب‌های مردمی در شهرهای ایران و عراق در مدت کوتاهی برای پذیرایی از زائران آماده می‌شوند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه افزود: همه چیز به توافق ۲ کشور برای برپایی اربعین حسینی بستگی دارد ولی در هر حال زیرساخت های لازم برای برپایی اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه آماده‌تر از سال‌های گذشته است.
وی گفت: درصورت الزام به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی ، تامین این امکانات برای حفظ سلامت زائران نیز وجود دارد و آمادگی داریم در این زمینه اقدام‌های لازم را انجام دهیم تا زائران با خیال آسوده‌تری به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.
مسئولان عراقی از۶ ماه پیش به دنبال بروز ناآرامی‌های سیاسی و تظاهرات مردمی ، ورود زائران کشورهای مختلف به شهرهای مقدس عراق را ممنوع کرد و متعاقب آن وزارت امور خارجه کشورمان نیز ازهموطنان خواست به دلیل مسایل امنیتی و ضرورت حفظ جان زائران ، به شهرهای مقدس عراق سفر نکنند.
پارسال حدود ۱.۲میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای بین المللی چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق مشرف شدند.

قرار است مرز شلمچه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا ، برای صادرات کالاهای غیرنفتی از سوی مقام‌های بلندپایه به صورت محدود بازگشایی شود.
مرزهای شلمچه و چذابه و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه ۱۳۸۲ به تدریج پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق ، برای صادرات کالاهای غیرنفتی و در مهرماه همان سال برای عزیمت زائران مشتاق عتبات عالیات بازگشایی شد تا دعای ملت ایران پس از نیم قرن حکمرانی جابرانه رژیم منحوس بعث عراق مستجاب شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید