تحول انقلابی در آیفون 13

    کد خبر :840709
تحول انقلابی در آیفون 13

در حالی که تنها چند هفته به رونمایی از تازه‌ترین گوشی هوشمند شرکت اپل باقی مانده است، گزارش‌ها از اضافه شدن «قابلیتی انقلابی» به آیفون خبر می‌دهند.

کارشناسان بازار تلفن‌های همراه هوشمند می‌گویند آیفون به کمک یک تراشه سفارشی باند پایه به نام ایکس۶۰ که توسط شرکت کوالکام طراحی شده می‌تواند به طور مستقیم به ماهواره‌های مدار نزدیک زمین (یا همان LEO) متصل شود. مدار نزدیک زمین، محدوده ارتفاع بین ۱۶۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتری از سطح کره زمین، ستون فقرات ماهواره‌های سرویس اینترنتی استارلینک ایلان ماسک را تشکیل می‌دهد.

این ماهواره‌ها که در مکانی پایین‌تر از مدار فوقانی زمین مستقر هستند اینترنت را در خدمت کاربران قرار می‌دهند و برخی مشکلات رایج اینترنت ماهواره‌ای نظیر تاخیر زیاد و خاموش و روشن شدن‌های معمول را ندارند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک با استفاده از فناوری جدید، برای سرویس‌دهی به هیچ منطقه جغرافیایی خاصی محدودیت ندارد. سرعت انتقال داده‌ها در این روش بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه خواهد بود و زمان تاخیر برای دریافت پاسخ‌ها نیز به حدود ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه می‌رسد.

استارلینک می‌گوید قصد دارد ۱۲ هزار ماهواره با هزینه تقریبی ۱۰ میلیارد دلار را در مدار نزدیک زمین مستقر کند. این شرکت تنها شرکتی نیست که از ماهواره‌های مستقر در مدار نزدیک زمین استفاده می‌کند. شرکت‌های رقیب آن نظیر وان وب (OneWeb) و هیوزنت ( Hughesnet) نیزدر این زمینه وارد شده‌اند و قصد دارند برای حل معضل اینترنت اینترنت ماهواره‌ای را با شبکه زمینی اینترنت 5G ترکیب کنند.

مینگ چی کون، کارشناس سرشناس فعال در زمینه گوشی‌های هوشمند در نوشته‌ای اختصاصی که برای سرمایه‌گذاران منتشر شده است گفته است تراشه‌‌ای که قابلیت اتصال به ماهواره‌های مدار نزدیک را دارد توسط اپراتور گلوبال استار به صورت مجزا عرضه نمی‌شود و از طریق گوشی جدید اپل به نام آیفون ۱۳ در دسترس خواهد بود.

افزودن پشتیبانی ارتباطات ماهواره‌ای به گوشی‌هایی مانند آیفون تحولی انقلابی محسوب می‌شود چرا که موبایل‌های ماهواره‌های معمولا دارای آنتن بزرگ و گاه تجهیزات اضافی برای حفظ سیگنال‌های ماهواره در طول برقراری ارتباطات هستند .

شماری از متخصصان می‌گویند ممکن است اپل بخواهد شبکه آنتن‌های رله خود را توسعه دهد و همینطور همچون شرکت‌های رقیبش اینترنت ماهواره‌ای را با 5G ترکیب کند.

استراتژی بازاریابی شرکت اپل به گونه‌ای است که پیش از مراسم رسمی معرفی محصولاتش، اطلاعاتی درباره آن ارائه نمی‌کند اما همواره در پاییز از مدل‌های جدیدش رونمایی کرده است.

به گزارش ایران جیب، انتظار می‌رود نسخه جدید آیفون در سپتامبر امسال رونمایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید