تحقیقات جنایی درباره ترامپ کلید خورد

    کد خبر :784500

دادستان منطقه «فولتون کانتی» تحقیقات جنایی درباره تلاش‌های رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در ایالت جورجیا را آغاز کرد.

دادستان منطقه «فولتون کانتی» تحقیقات جنایی درباره تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق آمریکا برای تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر در ایالت جورجیا را آغاز کرد.

روزنامه «واشنگتن پست» پیش از این مکالمه‌ای را منتشر کرده بود که حاکی از درخواست ترامپ از مقام‌های ایالتی جورجیا برای تقلب در انتخابات به نفع وی بود.

بر اساس این مکالمه افشا شده، ترامپ از «براد رافنسگر» مقام ایالتی جورجیا خواسته بود آرای انتخاباتی را به نفع وی بازشماری کند.

طبق متن مکالمه، ترامپ درباره تخلفات صحبت کرده و به شدت از رافنسگر انتقاد می‌کند. حداقل در یک مورد، سخنان وی مانند تهدید به نظر می‌رسید.

به گزارش ایلنا، ترامپ گفته بود: «شما می‌دانید که آنها چه کاری انجام داده اند و آن را گزارش نمی‌کنید. این یک جرم است، یک جرم کیفری است، شما نمی‌توانید این اجازه را بدهید، این یک خطر بزرگ برای شما و وکیل شما است».

وی ادامه داده بود: «من فقط می‌خواهم ۱۱ هزار و ۷۸۰ رأی پیدا کنم زیرا ما در این ایالت پیروز شدیم».

آرا را در جورجیا در مجموع سه بار شمارش شده و هر بار مشخص شد که «جو بایدن» کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات، با اختلاف کمی ترامپ را شکست داده است. در نتیجه، بایدن هر ۱۶ رأی الکترال ایالت جورجیا را به خود اختصاص داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید