تحریم اسرائیل از سوی ترکیه؛ بازار خودروهای هیوندای و تویوتا تاثیر پذیرفت

    کد خبر :1069008
تحریم اسرائیل از سوی ترکیه

برای واردکنندگان خودروهای تویوتا و هیوندای، تحریم اسرائیل از سوی ترکیه مشکل‌ساز شده است زیرا مدل‌های تولید شده در ترکیه، مدل‌های اساسی و شایع در بازار اسرائیل محبوب می‌شوند و دیگر امکان سفارش هرگونه خودروی کوچک از هیوندای وجود ندارد، تویوتا نیز کاهش تحویل به اسرائیل را آغاز کرده است.

طبق داده‌های انجمن واردکنندگان خودرو اسرائیل، تا پایان آوریل، هیوندای با تحویل ۱۳۶۹۱ خودرو، برند پیشرو در بازار خودروی اسرائیل است. در جایگاه دوم بازار کیا با ۱۱۴۲۳ تحویل و در جایگاه سوم تویوتا با ۱۰۷۱۷ تحویل قرار گرفت.

«هیوندای» در سال ۲۰۲۴ پیشتاز بازار خودروی اسرائیل است و «تویوتا» و «کیا» جایگاه‌های دوم و سوم را که سال‌ها چنین بوده، بین همدیگر رد و بدل می‌کنند.

اما ماه می متفاوت خواهد بود در ابتدای ماه تحریم اسرائیل از سوی ترکیه آغاز شد و آنکارا اعلام کرد که در آینده، خودرو به اسرائیل صادر نخواهد کرد. برای دو واردکننده بزرگ خودرو – یونیون موتورز، واردکننده تویوتا، و کالم‌ویل واردکننده هیوندای – این خبر مشکل ساز است. هیوندای و تویوتا از ترکیه مدل‌های پایه هستند.

تاثیر تحریم اسرائیل از سوی ترکیه

وب‌سایت کالکالیست اعلام کرد واردکننده هیوندای ماه‌ها است که با تاریخ‌های تحویل مشکل‌دار دست و پنجه نرم می‌کند، اما بحرانی که از ابتدای سال آغاز شد به مدل‌های کوچک اولیه آن نرسید. از این ماه، هیوندای نمی‌تواند هیچ یک از خودروهای کوچک این سازنده را در ترکیه سفارش دهد. از سوی دیگر، تویوتا هنوز خودروهای مدل تولیدی در ترکیه دارد، اگرچه عرضه خودرو در حال حاضر روند نزولی داشته اما کیا اکنون هیچ خودرویی در ترکیه تولید نمی‌کند.

کالکالیست توضیح داد در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی هیوندای برای اولین بار در یک دهه گذشته پیشتاز بازار اسرائیل نخواهد بود و پس از تحریم ترکیه علیه اسرائیل، از دست دادن عنوان «پیشتاز بازار» جالب توجه خواهد بود.

به گزارش شفقنا، آیا هیوندای پس از تحریم اسرائیل توسط ترکیه در نیمه اول سال همچنان بر بازار تسلط خواهد داشت؟ به گفته وب سایت اسرائیلی، زمان این امر را مشخص خواهد کرد، در حالی که تویوتا پیشتاز بازار نیست و واردکنندگان که همیشه از سیاست واردات بلندمدت پیروی می‌کند، احتمالاً چندان ناراحت نخواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید