تجهیز دانشگاه پزشکی ایران به دستگاه تحریک الکتریکی فراجمجمه ای

    کد خبر :548996

دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف ترویج دانش علوم شناختی و کمک به تامین تجهیزات و ابزارهای مراکز علمی به دستگاه تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مجهز شد.

به گزارش بازتاب به نقل از ستاد توسعه علوم شناختی، روش تحریک الکتریکی فراجمجمه ای دارای کاربردهای بالینی و توانبخشی بوده و با توجه به نتایج حاصل از تاثیر مثبت این روش درمانی، امروزه تحقیقات گسترده ای در شناخت نحوه اثر آن، افزایش کارایی و اثرگذاری و همچنین امکان بکارگیری آن برای درمان دیگر بیماری‌ها و اختلال‌های عصبی-شناختی در حال اجرا است.

طرح ساخت دستگاه تحریک الکتریکی متمرکز فراجمجمه ای با حمایت ستاد علوم شناختی، در دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد و یکی از روش های مورد مطالعه برای درمان اختلالات شناختی و انواع بیماری ها است که نتایج حاصل از انجام آزمایش های آن، تاکنون بسیار امیدوار کننده می باشد.

در این روش، دو یا چند الکترود بر روی پوست سر قرار می‌گیرد و جریان الکتریکی بسیار ضعیفی درحد یک تا دو میلی‌آمپر به سر اعمال می‌شود و نواحی مغزی بین این دو الکترود را تحریک می‌کند.

دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با حمایت ستاد به دستگاه تحریک الکتریکی فراجمجمه ای مجهز شد.

براساس برنامه ریزی ستاد توسعه علوم شناختی قرار است در آینده نزدیک دو دستگاه تحریک الکتریکی فراجمجمه ای در اختیار دیگر مراکز تخصصی قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید