تبدیل انرژی هسته‌ای به “هیدروژن سبز”

    کد خبر :854237
تبدیل انرژی هسته‌ای به "هیدروژن سبز"

وزارت انرژی ایالات متحده ۲۰ میلیون‌ دلار به پروژه‌ای در “آریزونا” اختصاص داده است تا با استفاده از انرژی هسته‌ای، هیدروژن سبز تولید کنند و قابلیت آن را به عنوان باتری مایع پشتیبان و محصول ثانویه تاسیسات هسته‌ای بسنجند.

این پروژه به رهبری شرکت “PNW Hydrogen LLC” انجام خواهد گرفت و طی آن تاسیسات تولید هیدروژن در مرکز تولیدات انرژی هسته‌ای “پالو ورد”(Palo Verde) در فینیکس(Phoenix)، آریزونا ساخته می‌شود.

در این تاسیسات مخازن بزرگ شش تنی از هیدروژن وجود دارد که نشان‌ دهنده‌ی ۲۰۰ مگاوات انرژی است و می‌توان در زمان اوج مصرف آن را به برق تبدیل کرد.

از هیدروژن برای تولید مواد شیمایی و سوخت نیز استفاده می‌شود. در این پروژه بررسی می‌شود که چگونه تاسیسات هسته‌ای می‌توانند انرژی اضافه را به عنوان منبع درآمد بفروشند.


در آینده و با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، تامین‌کنندگان نیروی اولیه مانند تاسیسات هسته‌ای تنها در غیاب نور خورشید و وزش باد مورد استفاده قرار می‌گیرند و تولید هیدروژن برای چنین زمان‌هایی مفید خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این پروژه بخشی از هدف وزارت انرژی ایالات متحده در کاهش قیمت هیدروژن سبز از حدود پنج دلار به ازای هر کیلوگرم به یک دلار است. دلیل اینکه چرا برای رسیدن به این هدف از انرژی هسته‌ای گرانقیمت استفاده می‌شود و نه انرژی خورشیدی این است که اگر از هیدروژن به عنوان باتری مایع در نیروگاه‌ها استفاده کنیم این برنامه مقرون به صرفه خواهد بود و مقادیر اضافی آن را می‌توان با قیمت ارزان فروخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید