تایید هویت با ویدئو سلفی در راه اینستاگرام

    کد خبر :862684

مت ناوارا که در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعال است به تازگی توییتی را منتشر کرده که شامل اسکرین شات‌هایی از اینستاگرام می‌شود. در این تصاویر اینستاگرام با پیام Take a video selfie از کاربران درخواست می‌کند یک ویدیو سلفی ضبط کنند که تمام زوایای صورت آن‌ها را نشان دهد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_این شبکه اجتماعی مدت‌هاست که با ربات‌‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند که قادر به اشتراک‌گذاری پیام‌های اسپم و یا افزایش مصنوعی تعداد لایک و فالوور هستند. اینستاگرام با انتشار یک توییت اعلام کرد که این پلتفرم تنها از حساب‌های مشکوک درخواست می‌کند که ثابت کنند یک انسان هستند و نه یک ربات! سیستم تأیید هویت با ویدیو سلفی می‌تواند شروع بسیار خوبی باشد.

XDA Developers می‌گوید که قابلیت تأیید هویت با ویدیو سلفی اینستاگرام سال گذشته میلادی به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده است، با این حال با مشکلات فنی مواجه شد. حالا چندین کاربر گزارش کرده‌اند که باید برای تایید حساب خود یک ویدیو سلفی بگیرند.Bettina Makalintal، دیگر کاربر توییتر نیز یک اسکرین شات از صفحه دستورالعمل شیوه تأیید هویت با ویدیو سلفی اینستاگرام منتشر کرده است. در این صفحه گفته شده است که ویدیو باید تمام زوایای صورت را شامل شود تا ثابت شود شما یک کاربر واقعی هستید. به نظر می‌‌رسد این شیوه تایید هویت تنها برای حساب‌هایی اجباری می‌شود که رفتار مشکوک زیادی دارند. اینستاگرام اعلام کرده است که در این قابلیت از تشخیص چهره استفاده نمی‌شود و ویدیوها توسط تیم اینستاگرام بررسی می‌شوند.

فیسبوک که حالا باید با نام متا از آن یاد کرد اخیرا اعلام کرده بود که قابلیت تشخیص چهره خودکار را خاموش می‌کند. البته این خبر تنها نشان دهنده خاموش شدن این قابلیت در فیسبوک و نه کل متا است. با این حال اینستاگرام می‌گوید که از قابلیت تشخیص چهره خودکار برای بررسی ویدیوهای سلفی استفاده نمی‌کند و ویدیوهای ارسال شده طی 30 روز حذف خواهد شد.

وعده متا مبنی بر حذف ویدیوها طی 30 روز می‌تواند به کاربرانی که به این غول اجتماعی بی اعتماد هستند کمک کند. البته سابقه متا یا همان فیسبوک سابق نشان می‌دهد که وعده‌های این چنینی ممکن است حقیقت نداشته باشد و در آینده شاهد نشت دوباره اطلاعات خصوصی کاربران باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید