تاکید لاریجانی به کمیسیون آموزش برای حل مشکل پرداخت معوقات معلمان

  • سیاسی
  • شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۱۳
    کد خبر :531991

وزیر آموزش و پرورش گفت‌: در سال گذشته تخصیص این وزارتخانه ۱۰۸ درصد بوده که در حقیقت بیش از پیش‌بینی صورت گرفته دریافت بودجه داشته‌ایم که البته این موضوع کمی بی‌انضباطی بودجه‌ای ایجاد کرده است.

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار جمعی از فرهنگیان و معلمین کشور با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی همواره مورد توجه شهدا قرار داشته و گره‌های پیش‌رو در این نظام با دعای خیر آنها باز شده و خواهد شد.

وی افزود:‌هر ساله در ایام روز معلم جمع زیادی از فرهنگیان با رئیس مجلس دیدار می‌کنند که این برآمده از توجه ویژه آقای لاریجانی به معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ در جمع‌ حاضر معلمین نمونه کشوری و مدیران ستادی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل این وزارتخانه‌ و برخی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید رجایی و اساتید دانشگاه فرهنگیان حضور دارند.

وی گفت: کشور ما یکی از معدود کشورهای دنیا است که دارای نظام تربیت معلم است که البته سال جاری یکصدمین دوره نظام تعلیم معلم در ایران است.

بطحایی خاطرنشان کرد: تحول در آموزش و پرورش را مبتنی بر سند تحول از طریق تحول در متن و محتوای نظام آموزش و پرورش و به‌روز در نظام تعلیم و تربیت و یادگیری و یاددهی دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدارس ما باید سرزنده با نشاط باشند تا فرزندان‌مان از یادگیری از حضور در مدرسه احساس آرامش و شادی کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید روش‌های سنتی در اداره آموزش و پرورش را در راستای تحول بنیادین شروع کرده و برهمین اساس اتکای زیادی به مدرسه و سرمایه‌های موجود در آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد:‌رئیس مجلس به اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرده که باید یک بار برای همیشه معوقات فرهنگی بررسی، پرداخت و حل و فصل شوند.

به گزارش فارس ،بطحایی گفت: در سال ۹۷ تخصیص بودجه وزارت آموزش و پرورش ۱۰۸.۲درصد بوده است که معنایش دریافت ۸.۲درصدی بودجه بیش از پیش‌بینی‌ها بوده است. البته در بخش هزینه‌ای بودجه بیشتری را دریافت کرده‌ام اما در بخش تملک بیش از بخش هزینه‌ای بودجه دریافت کرده‌ایم. که این موضوع کمی بی‌انضباطی بودجه‌ای در این وزارتخانه ایجاد کرده است.

وی در پایان گفت: نباید مدیران آموزش و پرورش به ساختار بودجه بی‌توجه باشند. ضمن اینکه معلمان همواره در فراز و نشیب‌های آموزش و پرورش در کنار این وزارتخانه بوده‌اند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید