تاثیر زردچوبه بر رشد رگ‌های خونی

    کد خبر :901955
تاثیر زردچوبه بر رشد رگ‌های خونی

در تحقیقی که در مهندسی زیستی در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، دانشمندان از زردچوبه برای برای رشد رگ‌های خونی و سایر بافت‌ها استفاده کردند.

مهندسان زیستی از دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید (ایالات متحده آمریکا) کاربرد ترکیبی از زردچوبه را یافته‌اند که قصد دارند از آن برای رشد رگ‌های خونی و سایر بافت‌ها استفاده کنند.

نتایج مطالعه در ACS Applied Materials and Interfaces منتشر شده است.

زردچوبه یک ماده زرد روشن که در صنعت به عنوان ماده رنگی استفاده می‌شود، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و از رگزایی در تومور‌های بدخیم جلوگیری می‌کند.

تحقیق جدید دانشمندان نشان داده است که وقتی این ترکیب همراه با هیدروژل‌های مغناطیسی در کشت سلول‌های بنیادی استفاده می‌شود، ترشح فاکتور رشد اندوتلیال عروقی یا VEGF را افزایش می‌دهد که به رشد بافت عروقی کمک می‌کند.

امکان استفاده از زردچوبه در بازسازی عروق، پیش از این نیز مورد توجه دانشمندان قرار گرفته بود؛ اما متخصصان دانشگاه کالیفرنیا توانستند آن را ثابت کنند.

در این آزمایش، محققان نانوذرات اکسید آهن مغناطیسی را با زردچوبه پوشانده و سپس آن‌ها را در یک هیدروژل زیست سازگار مخلوط کردند. پس از آن، مهندسان این ترکیب را با سلول‌های بنیادی که از مغز استخوان به دست آمده بودند، کشت دادند.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مواد فعال موجود در زردچوبه به درمان گلوکوم چشمی، بیماری خطرناکی که با افزایش فشار داخل چشم و ایجاد آسیب شناسی سر عصب بینایی تا نابینایی پیش می‌رود، کمک می‌کند.

به طور خاص، مشخص شد که ترکیبات زردچوبه برای مثال کورکومین، روند التهابی قرنیه را کاهش می‌دهد و در نتیجه به دید طبیعی کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید