بی وای دی پرفروش ترین برند خودروهای الکتریکی جهان شد/ تسلا عقب ماند

    کد خبر :922029
بی وای دی

شرکت چینی بی وای دی که در بهار گذشته تولید خودروهای با موتورهای احتراق داخلی را به طور کامل کنار گذاشت، در نیمه اول سال 2022 موفق شد بیش از 641000 اتومبیل برقی به فروش برساند و تسلا را کنار زند.

بازتاب-  این عملکرد موجب شد تا از تسلا پیشی گرفته و به رهبر جهانی در فروش خودروهای الکتریکی طی شش ماه نخست سال 2022 بدل شود. رشد فروش BYD نسبت به سال گذشته 315 درصد افزایش یافت، در حالی که تسلا 564 هزار خودروی برقی در شش ماه فروخته است که 77 هزار خودرو یا 12 درصد کمتر است.

بی وای دی اعلام کرد که علیرغم توقف تولید خودروهای بنزینی، این شرکت به ارائه خدمات و پشتیبانی مدل‌های بنزینی فروخته شده ادامه خواهد داد و همچنین به تولید کلیه قطعات یدکی و قطعات لازم برای آنها ادامه خواهد داد. قابل ذکر بوده که BYD قصد دارد تامین باتری تسلا را آغاز کند که به سدان‌های مدل S و کراس اوورهای مدل X مربوط می‌شود.

همین دسامبر گذشته، گزارش دادیم که BYD در حال آماده شدن برای تبدیل به شماره 1 جهان است. در واقع، این شرکت چینی در بازار جهانی از تسلا پیشی گرفته  و نکته جالب اینجا بوده که سال‌ها قبل ایلان ماسک به محصولا BYD تمسخری داشته و اکنون این برند از برند ماسک هم پیشی گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید