بیمه معلم در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت

    کد خبر :847184

با مدیریت بهینه ریسک؛ بیمه معلم در 1400 بر سطح یک توانگری تکیه زد.

بر اساس اعلام رسمی نهاد ناظر/ بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران/ توانگری مالی بیمه معلم با اعمال مدیریت بهینه‌ریسک به سطح یک ارتقاء یافت.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، طبق اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، توانگری‌ مالی بیمه معلم در سال جاری معادل 117 درصد و در سطح یک تائید شده‌ است.

طبق بررسی‌ها و کنترل انجام‌شده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس صورت‌های مالی بیمه معلم، توانگری این شرکت در سال 1400 معادل 117 درصد و در سطح یک تائید شده که نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته‌ است.

براساس این گزارش، شرکت بیمه معلم توانست با مدیریت صحیح پرتفوی ناشی از کنترل رشته‌های پرریسک و با اعتماد سهامداران، بر سطح یک توانگری‌ مالی تکیه زند. شرکت بیمه معلم با اتکاء بر برنامه استراتژیک خود طی 5 سال اخیر اهداف راهبردی را هدف گرفت از جمله: پیوستن به بورس، تمرکز بر رشته‌های بیمه‌ای خرد و کم‌ریسک، ارائه طرح‌های نوآورانه، مدیریت و ارزیابی ریسک و افزایش سرمایه و … که نهایتا به افزایش سطح توانگری‌ مالی بیمه معلم منتهی گردید.

لازم بذکر است شرکت‌های بیمه در اجرای مقررات مصوب شورای عالی بیمه (آیین‌نامه شماره ۶۹) موظفند توانگری‌ مالی خود را پس از حسابرسی صورت‌های مالی سالانه، محاسبه و همراه اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال کنند.

شرکت‌هایی که در سطح «یک» توانگری قرار دارند، از توانایی کافی برای ایفای تعهدات خود، در مقابل بیمه‌گذاران برخوردارند و توانمندی بیشتری برای کسب سهم از بازار و ارتقای خدمات خود دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید