بیماری و مرگ ناشی از کرونا در افراد سیگاری بیشتر است

    کد خبر :815240

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: بروز عوارض شدید بیماری و مرگ ناشی از کرونا در افراد سیگاری مبتلا به ویروس کووید ۱۹ به مراتب بیشتر از افرادی است که دخانیات مصرف نمی‌کنند.

اورنگ ایلامی اظهار کرد: در صورت مواجهه ریه افراد سیگاری با عفونت‌های ویروسی، این گروه نسبت به افراد غیرسیگاری با عوارض شدیدتری از بیماری مواجه می‌شوند.

او افزود: قرار گرفتن در معرض دود سیگار و قلیان همیشه خطرناک بوده و می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی بسیاری شود، اما در بحران شیوع کروناویروس، خطرات ناشی از آن بیشتر و حتی کشنده‌تر شده است؛ علاوه بر آن مصرف دخانیات و مصرف سیگار ریسک ابتلا به انواع اختلالات مزمن را افزایش می‌دهد، چرا که این افراد ایمنی مناسبی در دستگاه تنفسی خود ندارند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: در صورت ابتلای سیگاری‌ها به کرونا، روند بهبودی آن‌ها طولانی‌تر بوده و آمار مرگ و میر در آن‌ها به مراتب بالاتر است.

ایلامی با تاکید بر اینکه سبک زندگی سالم سبب می‌شود تا سیستم ایمنی بدن در مواجهه با ویروس بهتر عمل کند، گفت: رژیم‌های غذایی سالم همراه با مصرف میوه و سبزی فراوان، فعالیت منظم بدنی، ترک سیگار، خودداری از مصرف الکل و خواب کافی است که به عنوان عوامل اصلی سبک زندگی سالم محسوب می‌شود.

منبع: فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید