پنتاگون:

بیش از ۲۰ کشور به ائتلاف دریایی جدید در دریای سرخ پیوسته‌اند

    کد خبر :1042776
ائتلاف دریایی جدید در دریای سرخ

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۲۰ کشور برای محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر حملات حوثی‌های یمن در دریای سرخ به ائتلاف دریایی جدید به رهبری آمریکا پیوسته‌اند.

رایدر با بیان این ادعا که حوثی‌ها با حملات خود به شریان اقتصادی کشورها و رفاه و آسایش ملت‌ها حمله می‌کنند، مدعی شد: آنها عملاً به راهزنان یک بزرگ‌راه دریایی به نام دریای سرخ تبدیل شده‌اند.

سخنگوی پنتاگون در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ کشور به ائتلاف دریایی جدید پیوسته‌اند، گفت: نیروهای ائتلاف به عنوان یک گشت بزرگراهی در منطقه دریای سرخ و خلیج عدن به گشت‌زنی خواهند پرداخت تا به درخواست کمک کشتی‌های تجاری عکس‌العمل نشان داده و در صورت لزوم برای کمک به آنها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان یمنی تاکنون چند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی را که برای این رژیم حامل محموله بوده‌اند توقیف کرده و یا مورد هدف قرار داده‌اند و عملا دریای سرخ را فقط برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده‌اند و دیگر کشتی‌ها در امنیت کامل در حال حرکت هستند.

نکته مهم در ایجاد ائتلاف برای مقابله با ارتش و رزمندگان یمنی این است که این مساله نشان دهنده عجز رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت به ویژه انصارالله است، چرا که این مساله ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی حتی از تامین امنیت کشتی‌های خود عاجز است و برای حل این مساله دست به دامن آمریکا شده است.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد که یک ائتلاف برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است، ائتلافی که علاوه بر آمریکا، شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل است.

از سوی دیگر محمد البخیتی از اعضای ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با بیان این که «چنانچه آمریکا موفق به ایجاد ائتلاف بین المللی علیه یمن شود، کثیف ترین ائتلاف تاریخ شناخته خواهد شد»، افزود: جهان هنوز شرم سکوت در قبال جنایات نسل کشی قبلی را فراموش نکرده است، پس افکار عمومی دنیا نسبت به کشورهایی که برای ایجاد ائتلاف بین المللی علیه یمن در جهت حمایت از نسل کشی اسرائیلی‌ها از هم سبقت می‌گیرند، چگونه خواهد بود؟

البخیتی ادامه داد: جهانیان نسبت به یمن که با اراده رسمی و مردمی خود برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین حرکت کرده است، چگونه نگاه خواهند کرد؟

وی در عین حال فاش کرد که آمریکایی‌ها پیشنهاد عدم مانع تراشی در روند تلاش‌ها برای دست یابی به صلح در یمن در برابر توقف عملیات نظامی در دریای سرخ را دادند که یمنی‌ها به شکل قاطع آن را رد کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید