کشف جدید درباره تاثیر ورزش بوکس در درمان برخی بیماری ها

    کد خبر :992877
تاثیر ورزش بوکس و پارکینسون

وقتی به بوکس فکر می‌کنید، احتمالاً  تصور نخواهید کرد که به کند کردن پیشرفت بیماری‌های عصبی کمک می‌کند. اما یک مطالعه جدید نشان داده که بوکس ممکن است برای مبتلایان به بیماری پارکینسون مفید باشد.

بازتاب- تحقیقات جدید توسط دانشگاه Edith Cowan در استرالیای غربی نشان داده که بوکس انفرادی ممکن است راهی مفید برای درمان افراد مبتلا به پارکینسون در مراحل اولیه باشد تا پیشرفت و شدت بیماری را کاهش داده و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد.

بیماری پارکینسون (PD) یک اختلال در سیستم عصبی است و باعث حرکات ناخواسته و غیرقابل کنترل مانند لرزش، سفتی و مشکل در تعادل و هماهنگی عضلات می‌شود. از آنجایی که پیش‌رونده بوده، علائم به تدریج شروع شده و با گذشت زمان بدتر می‌شود. اگرچه بیشتر افراد پس از 60 سالگی به PD مبتلا می‌شوند، حدود 5 تا 10 درصد علائم اولیه بیماری را قبل از 50 سالگی می‌توان شاهد بود.

محققان با بوکسور Rai Fazio، خالق واحد بوکس Fightmaster، یک وسیله آموزشی تجاری در دسترس که شامل 11 هدف مشت‌زنی پر شده که روی یک پایه نصب شده‌اند، همکاری کردند. 10 نفر مبتلا به PD در مراحل اولیه برای مطالعه انتخاب شدند و نحوه استفاده از Fightmaster را قبل از انجام سه جلسه یک ساعته بوکس هر هفته به مدت 15 هفته آموزش دادند. میانگین سنی شرکت کنندگان 60 سال بود.

 

بوکس انفرادی

جلسات به سه مرحله تقسیم شدند: “توسعه” که بر اصول تکنیک بوکس متمرکز بود. “کاردیو”، طراحی شده برای بهبود تناسب اندام قلبی عروقی با دوره‌های کوتاه ورزش بین دوره‌های استراحت؛ و «مغز» که عملکرد شناختی را با انجام دادن توالی مشت زنی که قبلاً یاد نگرفته بودند و مجموعه‌ای از پنج تا نه ضربه مشت مختلف را به خاطر می‌سپردند، آزمایش کرد.

آنها همچنین دریافتند که شرکت کنندگان کیفیت زندگی بهبود یافته‌ای را نشان دادند. خستگی کاهش یافت و خواب بهبود پیدا کرد. با وجود ورزش پر انرژی، شرکت کنندگان هیچ افزایشی در درد عضلانی یا صدمات عمده گزارش نکردند. بر اساس داده‌های ضربان قلب که جمع‌آوری کردند، محققان به این نتیجه رسیدند که برنامه بوکس ایمن و قابل تحمل است و می‌گویند که بوکس راهی آسان برای به دست آوردن فواید متعدد از یک فعالیت است.

یکی از محققان این موضوع بیان داشت: «در گذشته، ممکن بود با افراد مبتلا به پارکینسون کار می‌کردیم و در یک باشگاه ورزش می‌کردیم، سپس یک برنامه آموزشی کامپیوتری جداگانه و یک رویداد دیگر برای جنبه اجتماعی داشتیم. با بوکس، ما می‌توانیم همه آن‌ها را ترکیب کنیم و آن را خیلی سریع تحویل دهیم، که باعث می‌شود لذت‌بخش‌تر شود و مردم به آن پایبند باشند.»

محققان می‌گویند که گام بعدی مطالعه اثرات درمانی بوکس بر روی افراد مبتلا به مراحل مختلف PD قبل از گسترش تحقیقات خود به سایر بیماری‌های عصبی مانند بیماری هانتینگتون، مولتیپل اسکلروزیس و سکته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید