بورس وال استریت به کدام سمت خواهد رفت؟

    کد خبر :358614

کارشناسان پیش‌بینی کردند بورس وال استریت تا پایان امسال رشد چندان زیادی نداشته باشد، اما از سال آینده رشد خود را از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، با توجه به تشدید منازعات تجاری در جهان و تضعیف رشد سودآوری شرکت‌های بزرگ انتظار می‌رود بورس وال استریت تا پایان امسال رشد چشمگیری نداشته باشد و در سطوحی در نزدیکی سطوح فعلی به کار خود در سال ۲۰۱۸ خاتمه دهد.

در نظرسنجی رویترز از تعدادی از کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی شده است شاخص اس اند پی ۵۰۰ امسال را با ثبت شاخص ۲۹۱۶.۵۰ واحدی به پایان رساند که ۹ درصد بازدهی سالانه را برایش به همراه خواهد داشت. لیو گروهوفسکی-مدیر سرمایه‌گذاری موسسه ملون ولث گفت: با توجه به اینکه برخی از سطوح مقاومتی هنوز باقی مانده است، از اینکه ببینیم شاخص اس اند پی تا پایان امسال در سطوح کنونی باقی بماند خیلی متعجب نخواهیم شد. وی افزود: احتمالا در دو مقطع دیگر شاهد روزهای خوبی برای بورس وال استریت خواهیم بود که یکی انتخابات میان دوره ای کنگره و دیگری افزایش احتمالی نرخ بهره توسط بانک مرکزی در دسامبر خواهد بود.

سرمایه‌گذاران نگرانند نبرد تجاری ترامپ با چین و اروپا، رشد اقتصادی و درآمد شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. مساله ارزش لیر ترکیه نیز ممکن است تلاطم‌هایی در بازار کشورهای نوظهور ایجاد کند. شاخص داوجونز نیز احتمالا کار خود در سال جاری را با رشد ۷.۵ درصدی به پایان خواهد رساند هر چند که این سطح از رکورد ثبت شده توسط این شاخص در ماه ژانویه ۰.۲ درصد کمتر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید