به این نکات هنگام خرید دوچرخه توجه کنید

    کد خبر :938092

تعدد تولیدکنندگان دوچرخه و قطعات آن، حجم بزرگی از مدل‌ها، رِنج وسیعی از انواع دوچرخه و ده‌ها مرکز فروش، همگی دست به دست هم داده تا مسیر انتخاب یک دوچرخه مناسب را پر پیچ و تاب سازند.

تعدد تولیدکنندگان دوچرخه و قطعات آن، حجم بزرگی از مدل‌ها، رِنج وسیعی از انواع دوچرخه و ده‌ها مرکز فروش، همگی دست به دست هم داده تا مسیر انتخاب یک دوچرخه مناسب را پر پیچ و تاب سازند. اینکه بهترین نتیجه را از خرید دوچرخه مناسب بگیریم نیازمند یک سری اطلاعات و آگاهی از چندین نکته است. اگر با آماده به یک فروشگاه وارد شوید هم از هدر رفت وقت ارزشمندتان جلوگیری می‌کنید و هم به طعمه‌ای راحت برای کلاهبرداران تبدیل نخواهید شد. در این مقاله پاره‌ای از توضیحات را برای شما جمع‌آوری کرده‌ ایم تا سرگیجۀ شما هنگام خرید رفع گردد تا با بستن یک معاملۀ دو سر برد خوشحال و سرزنده روی دوچرخه منتخب خود پدال می‌زنید.

تعیین سقف بودجه قبل از اقدام به خرید

در گیر و دار انتخاب دوچرخه، حساب جیبتان را از دست ندهید. اگر این نکته را به مراحل پایانی موکول کنید با مشکل روبرو خواهید شد زیرا وقتی می‌فهمید قیمت دوچرخه با بودجۀ شما همخوانی ندارد، دیگر دیر شده  و باید بار دیگر تمام مراحل را از سر بگیرید. مثلا تصور کنید برای خرید دوچرخه به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید و تنها به نوع دوچرخه اشاره می‎کنید، در اینصورت کارشناس بالاجبار سِیلی از اطلاعات را به شما ارائه می‌کند. در چنین شرایطی مسلما گلچین کردن یک دوچرخه خیلی دشوار بنظر می‌رسد، صد البته که احتمال انتخاب دوچرخه‌ای فراتر از توانایی مالی شما هم وجود دارد. بنابراین عقل می‌کند همیشه حواس‌تان شش دنگ به محدودۀ بودجه‌تان باشد تا زیر بار زحمتِ انتخاب دوباره نروید. یکی از بهترین نتایجی که از تعیین مرز برای هزینۀ پرداختی حاصل می‌شود، بدون شک در میان گذاشتن آن با کارشناسان فروشگاه می‌باشد که سبب می‌گردد شعاع دایرۀ انتخاب را براساس بودجه‌تان کوچکتر سازد و عاملی که خرید دوچرخه را سهولت و لذت می‌بخشد. از مهم‌ترین موارد تعیین سبک دوچرخه هست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت و باید مدنظر داشت که سواری دوچرخه کوهستان با دوچرخه کورسی متفاوت بوده و هر کدام قابلیت‌ها و محدودیت‌های خود را دارند.

باید متذکر شد که با توجه به رِنج وسیع قیمت در بازار دوچرخه امروزه بستری آماده شده تا دوچرخه‌هایی از هر نوع در دسترس همگان قرار گیرد. نکتۀ قابل تأمل این است که بسیاری از کسانیکه قصد خرید دوچرخه دارند تصور می‌کنند تنها در صورت پرداخت مقادیر کلان می‌توانند صاحب دوچرخه‌ای باکیفیت و حرفه‌ای شوند. اینگونه افراد معمولا بعد از پرس و جو و اطلاع از قیمت چند مدل دوچرخه لوکس، ناامید شده و از تلاش دست می‌کشند. اما این یک سوءتفاهم بزرگ است که طی سالها میان مردم باب شده و انگار کسی قصد ندارد از شرش خلاص شود. امروزه ده‌ها برند در سرتاسر جهان به تولید دوچرخه می‌پردازند که محصولات بیش از نیمی از آنها دارای بالاترین درجه کیفیت می‌باشد و طبق استانداردهای جهانی ساخته میشوند. در این بین برندهایی وجود دارند که دوچرخه‌های مرغوب خود را با قیمتی معقول به بازار عرضه می‌کنند تا کلیشۀ “هرچه ارزان‌تر، بی‌کیفیت‌تر” از این صنعت رخت بِکند. برندهایی مثل OLYMPIA، OVERLORD و ENERGY از این قبیل تولیدکنندگان هستند که هم دوچرخه کوهستان و هم دوچرخه کورسی را تولید و عرضه می‌کنند.

برند تا چه حد قیمت را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

برند نیز از شاخص‌های موثر بر قیمت دوچرخه بحساب می‎آید که از حق نگذریم میزان تأثیر آن کم نیست. می‌توان چندین دلیل آورد که چرا برند با قیمت دوچرخه در ارتباط است و هنگام قیمت‌گذاری خواه ناخواه تاثیر خود را می‌گذارد.

اولین نکته محبوبیت برند بشمار می‌آید که رابطۀ میان آن و قیمت مستقیم است، این یعنی هرچه با برند معروف‌تری طرف باشید ملزم به پرداخت قیمت بالاتری برای محصولات آن هستید. اما چرا؟ پاسخ در پرستیژ و جایگاه برند در نزد طرفداران و دوچرخه‌دوستان ریشه دارد. واضح است که برندهای مشهور مسیری بسی طولانی‌تر برای رسیدن به جایگاه فعلی خود در صنعت دوچرخه‌سازی طی کرده اند و قطعا هیچ برنامه‌ای جز پیشرفت هرچه بیشتر و سریع‌تر برای راضی ساختن طرفداران پرشور خود ندارند. جاینت بهترین برند دوچرخه در جهان بوده و طرفداران بسیاری را در سرتاسر جهان دارد. محصلات تولیدی جاینت در مدل‌های بسیار متنوع و گوناگون تولید و عرضه می‌شوند و قطعا دوچرخه‌های جاینت قیمت بالاتری نسبت به برندهای کم‌تر معتبر دارد. پس طبیعتاً چنین برندهایی از هر ریسکی که چهرۀ آنها میان هوادارانشان خراب کند و منجر به شکست آنها در رقابت با دیگر برندها شود، دوری می‌کنند. این به این معنی است که برندهایی که اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده اند همیشه بهترین کیفیت را در قالب ترکیبی از قطعات پیشرفته، مواد اولیه مرغوب و تکنولوژی‌های به‌روز به دوستداران دوچرخه ارزانی می‌دارند. همین انبوهی از ویژگی‌های فوق‎العاده در دوچرخه، باعث افزایش قیمت می‌گردد.

تعیین فریم، دوچرخه کوهستان یا دوچرخه کورسی؟

حین خرید دوچرخه ملاک‌های بسیاری وجود دارد که در ذهن خریدار نقش می‌بندد اما فریم را می‌توان با اختلاف مهم‌ترین آنها یا حداقل یکی از مهم‌ترین‌ها دانست. این اهمیت در همان نگاه اول کاملا مشهود است زیرا در همان ابتدایی خواهید دید فریم نگهدارندۀ قطعات دوچرخه، محل قرارگیری دوچرخه‌سوار و مرکز کنترل و هدایت آن می‌باشد. اما این تمام ماجرا نیست زیرا متریال تشکیل‌دهندۀ فریم اساسا وزن، سرعت و سختی دوچرخه و در نتیجه کیفیت آن را تعیین می‌کند. فریم‌ها معمولا از الیاف کربن یا فلزات تیتانیوم، آلومینیوم و استیل ساخته شده اند که در مشخصات تفاوت‌های بعضا چشمگیری با یکدیگر دارند. با یک مثال نقش فریم را روشن می‌کنیم. تصور کنید قطعات یک دوچرخه مثل شانژمان، ترمز یا حتی تایرها خراب بشوند، در اینصورت براحتی آنها را با قطعات جدید جایگزین می‌کنید. اما اگر فریم دچار آسیب‌های شدید شود تعویض آن همانا، خرید یک دوچرخه هم همان.

استدلال دیگر، نقش بدنه در تعیین نوع دوچرخه است. بله، فریم هر نوع دوچرخه طراحی بخصوص خود را می‌طلبد تا برای هدف معینی آماده شود. در واقع تفاوت میان ساختار فریم‌هاست که باعث تمایز میان دوچرخه‌ها می‌باشد. از همین رو در خرید دوچرخه باید نگاه دقیقی به فریم داشت چرا که اشتباه در انتخاب، جبران ناپذیر است. دوچرخه بر اساس ساختار فریم به چندین دسته تقسیم می‌شوند:

دوچرخه کوهستان: می‌توان گفت محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سبک در میان انوع سبک‌ها دوچرخه کوهستان است. دوچرخه کوهستان در میان افراد بیشتر بعنوان یک دوچرخه دومنظوره نیز استفاده می‌شود. این محصولات به سبب شکل ظاهری و توانایی بالایی که دارند بیشتر مورد تقاضا هستند. دوچرخه کوهستان حتما از سیستم تعلیق کمک‌فنردار بهره می‌برد و اصولا سیستم دنده آن‌ها شامل خودروهای زیاد و بزرگ است و ترمزهای قدرتمندی دارند.

دوچرخه کورسی: این سبک دوچرخه برای افرادی که به‌صورت حرفه‌ای دوچرخه‌سواری می‌کنند مناسب‌تر است، از جمله خصوصیات آن‌ها وزن بسیار سبک، استفاده از متریال گران‌قیمت در ساخت بوده، هم‌چنین سیستم دنده دوچرخه کورسی مبنی بر ایجاد سرعت بهینه گشته و طبق‌های بزرگتری دارد، اکثرا این دوچرخه‌ها از ترمزهای ویبریک استفاده می‌کنند.

ضمانتِ کیفیت و اصالت، تنها با خرید از فروشگاه معتبر

ضرر و شکست در خرید دوچرخه بزرگترین کابوس یک خریدار محسوب می‌شود و در مقابل خرید موفق تنها هدفی است که وِی بدنبال تحقق آن می‌باشد. مرزی بسیار باریک بین این دو یعنی موفقیت و شکست هنگام خرید دوچرخه وجود دارد که با کوچکترین اشتباه، برهم می‌خورد. این مرز را می‌توان به مثابۀ فاصله بین یک فروشگاه معتبر و یک فروشگاه غیر‌قابل اطمینان دانست. دلیل این تمثیل نیز در تفاوت کیفی محصولات موجود در دو فروشگاه ریشه دارد. در یک فروشگاه معتبر تنها محصولات اصل به فروش می‌رسند زیرا این دسته مراکز فروش مجوز رسمی از سوی وزارتخانه‌های مختلف دارند که به آنها اجازه می‌دهد کالاهای اصل را مستقیما از سوی تولیدکننده و از مجاری قانونی وارد کنند. بنابراین کلاهتان را دو دستی بچسبید و قبل از خرید دوچرخه از اعتبار فروشگاه اطمینان کسب کنید تا زیان را از دارایی و سلامت‌تان دور کنید. فروشگاه دوچرخه آریاچرخ یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌های دوچرخه در کشور فعالیت دارد و برای خرید دوچرخه مناسب می‌توانید از کارشناسان فروش این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید