به احتمال زیاد تمام کوهنوردان مفقود شده اشترانکوه پیدا می‌شوند/ زمان صعود شرایط جوی مناسب نبود

  • ورزشی
  • شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۳۹
    کد خبر :169055

رئیس هیات کوهنوردی لرستان گفت: به احتمال زیاد طی امروز و فردا تمام کوهنوردان مفقود شده اشترانکوه پیدا خواهند شد.
آرش غیاثیان در مورد وضعیت امداد و نجات برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده در حادثه روز گذشته اشترانکوه اظهار داشت: در حال حاضر تیم‌هایی در منطقه‌ای که کوهنوردان مفقود شدند حضور دارند و جتسجوها از طریق بالگرد و دستگاه‌های زنده یاب همچنان ادامه دارد. امروز پیکر دو تن از آنها پیدا شد. در حال حاضر وضعیت 4 نفر دیگر هنوز مشخص نیست و امیدواریم جستجوها امروز به پایان برسد. سقوط بهمن به شکلی است که چون چرخش دارد اشیایی که در راه آن قرار می‌گیرند در عمق دو، سه متری سقوط هستند و امید زیادی به یافتن این افراد وجود دارد.

وی در مورد چگونگی وقوع حادثه گفت: 15 نفر از کوهنوردان مشهدی برای صعود به قلل اشترانکوه عازم منطقه شدند که در راه بازگشت به دلیل برف و کولاک شدید راه را گم می‌کنند و از راه مناسب فرود نمی‌آیند و در دهلیزها قرار می‌گیرند که این مناطق نیز مستعد سقوط بهمن هستند. در سقوط بهمن نیز حدود 20 دقیقه فرصت برای زنده یافتن و کمک رسانی وجود دارد.

رئیس هیات کوهنوردی لرستان در مورد اینکه آیا این تیم از وضعیت جوی منطقه مطلع بوده یا خیر، گفت:هم فدراسیون و هم هیات‌های استان‌ها توصیه‌های لازم را می‌کنند و سایت امداد و نجات فدراسیون نیز موارد ایمنی را اطلاع رسانی می‌کند. روزی که این گروه به ایستگاه راه‌آهن ازنا رسیدند بچه‌های هیات ما آنها را دیده و گفته بودند که شرایط جوی نامناسب است و آنها اعلام کرده بودند اگر هوا خوب نبود صعود نمی‌کنند، اما به نطرم با تکیه بر توانایی‌های صعود را انجام داده‌اند.

غیاثیان عنوان کرد: منطقه اشترانکوه حادثه خیز بوده و نیاز است که پلیس کوهستان یا پایگاه‌های امدادی و دیده بانی با حضور افراد ماهر در آنجا دایر شود تا نکات ایمنی را به کوهنوردان اطلاع دهند و خدایی ناکرده دچار حادثه شدند کمک رسانی سریعتر انجام شود.

به گزارش فارس ،وی با اشاره به اینکه از صعود این تیم بی اطلاع بوده‌ایم گفت: آنها قبل از صعود هیچ گونه هماهنگی‌ را با ما انجام ندادند و فدراسیون و حتی هیات خراسان رضوی هم خبر نداشته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید