بهره‌مندی دانش‌ آموزان از «تک ماده» برای ۴ درس «نهایی»

    کد خبر :1055198
تک ماده برای ۴ درس نهایی

این مصوبه جدید از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرا می‌شود و دانش‌ آموزان، در امتحانات خرداد ماه از مزایای این مصوبه بهره‌مند می‌شوند.

بنابر اعلام معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با توجه به مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش، از این پس برای فارغ التحصیلی دانش‌آموزان، چنانچه آخرین نمره دانش‌آموزی در ۴ عنوان درس «نهایی» (از مجموع دروس دوره دوم متوسطه) حداقل ۷ و معدل کل آن نیز بیش از ۱۰ باشد (حدنصاب قبولی را در ۴ عنوان درسی نهایی کسب نکرده باشد) می‌تواند با استفاده از تبصره و یا همان «تک ماده» فارغ‌التحصیل شود.

محمدمهدی کاظمی، در خصوص مصوبه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش برای موافقت با «حذف شرط دو عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیر نهایی از آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه نظری» اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، دانش‌آموزان می‌توانند برای چهار عنوان درس نهایی که نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند از «تبصره»، استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس آیین نامه آموزشی گذشته، در صورتی که دانش‌آموزی دو عنوان درس «نهایی» و دو درس «غیرنهایی» را نمره زیر ۱۰ و بالای ۷ (بین ۷ تا ۱۰) کسب می‌کرد، با شرط داشتن معدل بالای ۱۰ می‌توانست با استفاده از تبصره، فارغ‌التحصیل شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه عمده دروس پایه‌های دهم و یازدهم نیز نهایی شده، معاونت آموزش متوسطه پیشنهاد داد تا ۲ عنوان دروس «غیرنهایی» هم «نهایی» منظور شود؛ بدین ترتیب با موافقت کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش، مقرر شد دانش‌آموزان بتوانند جهت فارغ‌التحصیلی، برای ۴ عنوان درس نهایی از این تبصره استفاده کنند.

بنابر اظهارات کاظمی، این مصوبه جدید از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرا می‌شود و دانش‌آموزان، در امتحانات خرداد ماه از مزایای این مصوبه بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این بند صرفا برای فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان است افزود: بنابراین پایه دوازدهمی‌ها و دانش آموزان دوره دوم متوسطه بزرگسالان، از راه دور و داوطلب آزاد، می‌توانند از سال تحصیلی فعلی از این تبصره استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با درخواست معاونت آموزش متوسطه مبنی بر حذف شرط دوعنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی از مفاد تبصره۱ ماده ۸۲ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه و تبصره۱ماده۶۶ آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور، موافقت کرد.

باید افزود که مصوبه کمیسیون معین به اطلاع اعضای شورای عالی آموزش و پرورش می‌رسد و چنانچه ظرف مدت دو هفته نظر مخالفی ارائه و مطرح نشود، به منزله مصوبه شورای عالی تلقی و به وزارت آموزش و پرورش جهت اجراء ابلاغ می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید