بهترین هدست‌های واقعیت مجازی سال 2023

    کد خبر :974112
هدست‌های واقعیت مجازی

هدست‌های واقعیت مجازی یک تجربه نسبتا جدید در صنعت تولیدمحتوا هستند. افراد با کمک این هدست‌ها می‌توانند محتوا را به صورت چند بعدی تماشا کنند و این می‌تواند هیجان انگیز باشد.

بازتاب-در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین هدست‌های سال 2023 آشنا کنیم. هدست‌هایی که توسط برندهای مطرح فناوری تولید شده و از قابلیت‌های قابل توجه برای تجربه کاربری بهتر برخوردار هستند.

البته به جرات باید HTC را یکی از پیشگامان این صنعت دانست و به هر حال در ادامه با ما همراه باشید.

1-بهترین هدست: Pimax Vision 8K X

هدست‌های واقعیت مجازی

مزایا: مشخصات قابل توجه/میدان دید وسیع/تصاویر پروضوح

معایب: نیاز به یک رایانه شخصی قوی

بی‌شک باید هدست Pimax Vision 8K X را یکی از قوی‌ترین و هیجان‌انگیزترین هدست‌ها دانست. این هدست واقعیت مجازی از دو نمایشگر 4کی برای هر چشم بهره برده و در کنار میدان دید خیره کننده و نرخ نوسازی بالا تجربه همه جانبه ارائه می‌دهد.

2- Oculus Quest 2

هدست‌های واقعیت مجازی

مزایا: خوش قیمت/گزینه‌ای مستقل/راحت

معایب: به اندازه هدست‌های سیمی چشمگیر نیست

Quest 2 یکی دیگر از مدعیان عنوان بهترین هدست واقعیت مجازی است و این فقط به این دلیل نیست که یکی از مقرون به صرفه‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شود. این یک هدست بی سیم بوده که برای اجرا به رایانه شخصی نیاز ندارد، در حالی که هنوز سخت افزار کافی برای اجرای برخی از بهترین بازی‌های واقعیت مجازی شامل آن شده است. واقعیت مجازی بی‌سیم لذت‌بخش بوده و آزادی حرکتی زیادی به کاربر می‌دهد. در سایر موارد باید به ردیابی دستی، ردیابی از داخل به بیرون، دوربین‌های عبور و سیستم نگهبان هوشمند، Quest 2 را فوق العاده سرگرم کننده می‌کند.

این هدست کیفیت صدا عالی داشته و با وضوح بالایی محتوا را پخش می‌کند، بنابراین یک گزینه خاص است.

3- Pico 4

هدست‌های واقعیت مجازی

مزایا: فوق العاده راحت/ کیفیت تصویر بهبود یافته/ عملکرد مستقل و متصل عالی

معایب: آرشیو محتوا محدود

Pico 4 بسیار شبیه به Quest 2 است زیرا یک هدست مستقل مقرون به صرفه محسوب شده که می‌تواند برای پخش عناوین PCVR نیز استفاده شود. با این حال، Pico از طرق مختلف Quest 2 را بهبود می‌بخشد: راحت‌تر است، نمایشگرهایی با وضوح بالاتر و لنزهای بهتر داشته و با قیمت پایین‌تری در دسترس است.

متاسفانه، حداقل در حال حاضر، آرشیو بازی مستقل بسیار کوچک‌تر از Quest 2 محسوب می‌شود. اگر به رایانه‌های شخصی بازی دسترسی دارید، مطمئناً آن را به رقابت توصیه می‌کنیم، در غیر این صورت، ممکن است بخواهید منتظر بمانید و ببینید کدام عناوین به پلتفرم Pico اضافه می‌شوند.

4- HTC Vive Pro 2

هدست‌های واقعیت مجازی

مزایا: نمایشگر عالی/خوب و راحت/دارای بازی‌های متنوع

معایب: نیاز به رایانه شخصی

دیگر هدستی که باید به آن اشاره کنیم محصول شرکت HTC موسوم به HTC Vive Pro 2 است. این هدست مدل ارزانی نیست اما ویژگی‌های بزرگ در آن گنجانده شد. از جمله اینکه نمایشگر پروضوح و با زاویه دید گسترده دارد. همچنین تجربه کاربری راحتی را برای مخاطب خود رقم می‌زند.

در سوی دیگر آرشیو بازی‌های بزرگی داشته که می‌توانید هر کدام را که می‌خواهید تهیه کنید. البته این هدست برای تجربه کاربری فوق العاده نیاز به یک رایانه شخصی قدرتمند دارد و اگر توانایی تهیه آن را دارید، از خرید چنین هدست واقعیت مجازی نباید دریغ کرد. بخصوص اینکه برند HTC در این زمینه سابقه درخشانی داشه است.

5- Varjo Aero

هدست‌های واقعیت مجازی

مزایا: صفحه نمایش فوق العاده واضح/ تناسب راحت و همه جانبه/ ویژگی‌های عالی/ نرم افزار مفید

معایب: گران قیمت/ برای کار به خرید اضافی نیاز دارد/بدون اسپیکر داخلی

Varjo Aero یک هدست گران قیمت است اما ویژگی‌های چشمگیری را برای کسانی که به دنبال بهترین تجربه‌های واقعیت مجازی هستند ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های برجسته این دستگاه می‌توان به ردیابی چشم اشاره کرد که نه تنها به تنظیمات IPD کمک می‌کند، بلکه برای رندر فوودار نیز استفاده می‌شود. این موضوع کمک کرده تا تصویری که به آن نگاه می‌کنید با کیفیت بالاتری ارائه شود و در عین حال کیفیت تصویر محیط اطراف شما را در دید محیطی کاهش دهد. به نوبه خود عملکرد و تجربه کلی را بهبود می بخشد.

این هدست شما را در دنیای واقعیت مجازی غرق می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید