بهترین ماسک‌های گیاهی ضد چین و چروک

    کد خبر :135608

چین و چروک اطراف لب و دور چشم، زیبایی و جوانی پوست را از بین می‌برد؛ در این مطلب ماسک‌هایی را معرفی می‌کنیم که در رفع چین و چروک صورت بسیار موثر هستند.

به گزارش بازتاب ، چین و چروک‌های صورت نخستین نشانه‌های پیری پوست هستند که دیده می‌شوند. چین و چروک اطراف لب و دور چشم، زیبایی و جوانی پوست را از بین می‌برد؛ در این مطلب ماسک‌هایی را معرفی می‌کنیم که در رفع چین و چروک صورت بسیار موثر هستند.

ماسک روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و E است.
ماساژ منظم پوست با روغن زیتون نقش موثری در رطوبت‌رسانی، ترمیم و بازسازی سلول‌های پوست دارد.
همچنین می‌توانید کمی عسل را با چند قطره روغن زیتون و گلیسرین مخلوط کنید و پوست خود را روزانه ۲ بار با استفاده از این مخلوط ماساژ دهید.

ماسک شنبلیله

برای تهیه ماسک شنبلیله باید یک مشت برگ شنبلیله تازه را چرخ کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. این خمیر را روی صورتتان بگذارید و اجازه دهید تا صبح باقی بماند. صبح با آب ولرم صورت خود را بشویید.
همچنین می‌توانید صورتتان را با آبی که تخم شنبلیله در آن جوشانده شده نیز بشویید یا پوست خود را با روغن شنبلیله ماساژ دهید.

ماسک آلوئه ورا

گیاه آلوئه‌ورا حاوی اسید مالیک است که با تقویت خاصیت کشسانی پوست به کاهش چین و چروک‌های پوست کمک شایانی می‌کند. برای این منظور باید یک برگ آلوئه‌ورا را از گیاه ببرید و ژل آن را خارج کنید. پوستتان را با ژل آلوئه‌ورا ماساژ دهید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم آن را بشویید.

همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با محتویات یک کپسول ویتامین E مخلوط کنید. پوست صورتتان را با استفاده از این ترکیب ماساژ دهید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

چای زنجبیل

زنجبیل به علت آنتی اکسیدان‌های فراوانی که دارد، درمانی موثر برای رفع چین و چروک پوست است. علاوه بر آن از تجزیه الاستین که از دلایل اصلی چروک پوست هست نیز جلوگیری می‌کند.

شما می‌توانید روزانه ۲ بار چای زنجبیل را بنوشید.

ماسک ضد چروک موز

دو موز پوست کنده را له کنید تا به شکل خمیر غلیظی درآید. این خمیر را روی پوست صورتتان قرار دهید و پس از گذشت حداقل ۳۰ دقیقه پوست خود را آب ولرم بشویید سپس صورتتان را با کمی مرطوب‌کننده ماساژ دهید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای ۲ بار استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از مخلوط موز نرم شده و آووکادو همراه با کمی عسل استفاده کنید. پوست صورتتان را با استفاده از این ترکیب ماساژ دهید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید.

یک موز را با یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال و یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید و این ترکیب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

آب‌لیموترش

به آرامی مقدار کمی آب‌لیمو را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و پس از گذشت ۵ تا ۱۰ پوست خود را بشویید. می‌توانید روزانه ۲ تا سه بار این کار را انجام دهید.
همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری از ماست، عسل، روغن ویتامین E و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی پوست صورتتان قرار دهید و پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید