بهترین راه حل برای آنکه دچار استرس اسباب کشی نشویم چیست؟

    کد خبر :1052502

بسیاری از افراد به هنگام اسباب کشی دچار استرس و نگرانی می‌شوند. درواقع کار اسباب کشی می‌تواند درگیری‌های زیادی را برای افراد ایجاد کند و همین مسئله باعث ایجاد استرس در افراد می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بتوانند به هر طریقی شده، کار اسباب کشی را برای خود آسان کنند و زمان کمتری را نیز صرف این کار کنند.

البته شرکت‌های مختلفی در زمینه اسباب‌کشی می‌توانند کمک حال شما باشند، زیرا صفر تا صد کار توسط نیرو‌های متخصص این شرکت‌ها انجام می‌شود، اما ما در ادامه مقاله از سایت ظریف بار کرج قصد داریم نکاتی را بیان کنیم، که با رعایت آن‌ها دیگر لازم نیست استرس انجام این کار را بگیرید. در ادامه  نیز با ما همراه باشید.

افراد به چه دلیل در اسباب کشی دچار استرس و نگرانی می‌شوند؟

پیش از آنکه بخواهیم نکاتی را جهت تسهیل روند اسباب کشی برایتان بیان کنیم، قصد داریم در این قسمت از مقاله علت‌هایی را که باعث ایجاد استرس و نگرانی در افراد آن هم به هنگام اسباب کشی می‌شوند را برایتان بیان کنیم. همچنین اگر قصد دارید از خدمات شرکت‌های مختلف جهت انجام اسباب کشی خود کمک بگیرید، ما به شما ظریف بار را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت آنان به نشانی ظریف بار از انواع خدمات آنان مطلع شده و همچنین در صورت نیاز با آنان تماس حاصل کرده و سوالات مختلف خود را از آنان بپرسید. علت‌هایی که می‌تواند به هنگام اسباب کشی در افراد استرس ایجاد کند شامل:

♦ آماده نبودن برای جابه‌جایی

♦ تنها بودن به هنگام اسباب کشی

♦ استرس گرفتن برای انتخاب و پیدا کردن منزل جدید

♦ ناامید شدن از یافتن منزل خوب

♦ استرس بابت نحوه بسته بندی وسایل

♦ استرس و اضطراب ناشی از تغییر عادت‌های روزمره و دور شدن از محل کار

♦ استرس ناشی از وارد شدن به محله جدید

♦ استرس گرفتن بابت عقب ماندن کار‌ها

بهترین راهکارها برای کاهش استرس و تسهیل روند اسباب کشی

در این قسمت از مقاله تلاش می‌کنیم، در رابطه با آنکه چگونه اسباب کشی را برای خود راحت‌تر کرده و از این بابت خیالمان را آسوده کنیم و استرس و اضطرابمان کاهش دهیم، توضیحاتی را برایتان بیان کنیم، با ما در ادامه همراه باشید.

زودتر از موعد بسته‌بندی وسایل را شروع کنید

از آنجایی که اسباب کشی ممکن است درگیری‌های زیادی برای شما به وجود آورد، امکان دارد که آنطور که باید به کارهای خود با توجه به زمانبندی که کرده‌اید نرسید، پس بهتر است زودتر از زمانی که مقرر کرده‌اید، کار بسته‌بندی وسایل را شروع کنید تا اگر در این حین مشکلی برایتان پیش آمد، در روزهای آخر گیج و سردرگم نباشید و وقت کافی برای حل مشکل داشته باشید.

عملیات پاکسازی را انجام دهید

یکی از مهم‌ترین مراحل در روند اسباب کشی، انجام عملیات پاکسازی است. انجام این کار باعث می‌شود تا استرس شما تا حد زیادی کاهش یابد، چراکه به هم ریختگی می‌تواند سرعت انجام کارهای شما را کم کند. پس حتما قبل از اسباب کشی، وسایل اضافه‌ای را که در کمدهای شما وجود دارد را دور ریخته و یا در جعبه‌ای جداگانه قرار دهید، تا بعداً درباره آن‌ها تصمیم بگیرید. همچنین می‌توانید وسایل ارزشمندی را که دیگر برایتان بلااستفاده شده است را بفروشید و یا لباس‌های قدیمی خود را به مراکز خیریه اهدا کنید.

کار بسته‌بندی وسایل را اتاق به اتاق شروع کنید

بهتر است برای بسته‌بندی وسایل، اتاق به اتاق شروع کنید تا اینکه بخواهید از گوشه و کنار خانه وسایل مختلفی را در جعبه بگذارید.

برای مثال در هر اتاق بهتر است اول به سراغ جمع آوری لباس‌هایی بروید که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید. سپس به سراغ جمع آوری کتاب‌هایی بروید که مدت زمان زیادی آن‌ها را نمی‌خوانید. بهتر است بعد از آنکه تمامی وسایل را بسته‌بندی کردید، مشخصات هر جعبه را روی آن بنویسید تا زمانی که می‌خواهید چیدمان وسایل را در منزل جدید خود شروع کنید، سرعت انجام کار شما بالاتر برود.

وسایل جدید را جداگانه در جایی قرار دهید

ممکن است برخی از وسایل ضروری به هنگام اسباب کشی گم شوند. همین گم شدن وسایل می‌تواند شما را کلافه و عصبی کند. پس بهتر است وسایل ضروری مانند شناسنامه و مدارک و دیگر وسایل را از همان ابتدا در یک کیف قرار دهید. با انجام این کار دیگر خیالتان از بابت وسایل ضروری راحت خواهد بود.

از قبل برای کارهای خود برنامه‌ریزی کنید

برای آنکه بتوانید بهتر به انجام امور اسباب کشی بپردازید و کارهایتان با نظم پیش برود، حتماً پیش از شروع کار برنامه‌ریزی کنید. برای مثال باید به این فکر کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید که قرار است چه وسایلی را جابجا کنید یا چه وسایلی دیگر برایتان بلا استفاده شده و یا کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید. انجام این کار باعث می‌شود که بتوانید آسان‌تر روند اسباب کشی را انجام بدهید و همچنین زمان کمتری را صرف اسباب کشی کنید. در نهایت نیز باید اقدامات زیر را که از موارد ضروری برای اسباب کشی هستند را انجام دهید:

♦ اگر شاغل هستید حتماً باید به فکر مرخصی باشید.

♦ از قبل به محل کارتان اطلاع رسانی کنید.

♦ قبل از آنکه وسایل خود را به خانه جدید ببرید حتماً آنجا را تمیز کنید.

♦ اگر قرار است فرزندان خود را در محل جدیدی که به آن نقل مکان کرده‌اید ثبت نام کنید، حتماً پیش از اسباب کشی کارهای ثبت نام مدرسه فرزندان خود را پیگیری کنید و از بابت آن اطمینان حاصل کنید.

♦ بهتر است یک هفته قبل از آنکه اسباب کشی را انجام دهید مواد غذایی جدید تهیه نکنید.

♦ قبل از چیدمان وسایل در منزل جدید خود، حتماً چیزهای ضروری خانه مانند گاز، برق، آب و حتی وای فای را تنظیم کنید، تا وقتی به منزل جدید خود نقل مکان کردید و در آنجا ساکن شدید، از این بابت مشکلی نداشته باشید.

جمع بندی

ما در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با اینکه چگونه می‌توان با انجام راهکارهای ساده، استرس اسباب کشی را از خود دور کرده و یا آن را کاهش داد، نکاتی را برای شما بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم، برای شما مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید