بهترین دمنوش برای بهبود سرماخوردگی

    کد خبر :1022917
دمنوش

دمنوش‌هایی مانند آویشن شیرازی، مرزنجوش، پونه‌کوهی، نعناع، جینسینگ، اکیناسه (سرخارگل)، گل پنیرک، ختمی و زوفا، بارهنگ، قدومه شیرازی، اسطو خودوس،بابونه ، چای سبز، سفید و کوهی، کاکوتی و عناب از جمله دمنوش‌های مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند، نوشیدن این دمنوش‌ها از ابتلای افراد به سرماخوردگی پیشگیری و به درمان این عارضه کمک می‌کند.

نوشیدن دمنوش ترکیب آویشن شیرازی، پونه کوهی، گل پنیرک، گل ختمی، اسطوخودوس، بارهنگ و عناب نقشی موثر در بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا، رفع عفونت سینوس‌ ها (سینوزیت) و معده، سرفه و خارج کردن خلط از ریه‌ها دارد.

برای این منظور باید ۳۰ گرم آویشن شیرازی را با ۱۰ گرم از هر یک از این گیاهان و هفت عدد عناب داخل قوری ریخته و پس از اضافه کردن آب‌جوش به آن صبر کنند تا دمنوش به خوبی دَم بکشد. هنگام مصرف دمنوش، عسل به آن اضافه کنید، این دَم‌ کرده را می‌توان روزانه چهار تا پنج لیوان میل کرد.

مصرف همزمان گیاهان دارویی با داروهای آرام‌بخش شیمیایی، خواب‌آور، ضد فشار خون و افسردگی ممنوع است، زیرا این گیاهان ممکن است اثربخشی داروهای شیمیایی را افزایش دهند. بنابراین باید بین استفاده از گیاهان دارویی و مصرف داروهای شیمیایی ۲ تا سه ساعت فاصله باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید