بهای نفت در بازارهای جهانی

    کد خبر :340266

پس از آنکه تولید نفت عربستان در ماه جولای با کاهشی غیرمنتظره مواجه شد و تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا کاهش یافت، قیمت نفت خام امروز با افزایش مواجه بود.

بازارها همچنین انتظار دارند، دولت آمریکا اواخر امروز تحریم های جدید علیه ایران را به صورت رسمی به اجرا بگذارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 47 سنت، معادل 0.6 درصد افزایش به 73 دلار و 68 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 37 سنت معادل نیم درصد افزایش به 68 دلار و 86 سنت رسید.

شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته برای دومین بار در طی 3 هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری خود را کاهش دادند. گزارش موسسه بیکر هاگز حاکی است، شرکت های حفاری در هفته منتهی به 3 اوت، 2 سکو را تعطیل کرده و تعداد کل سکوهای فاعال را به 859 مورد رسانده اند.

بسیاری از شرکت های حفاری نفت شیل، در هفته های اخیر کارنامه سه ماهه ناامید کننده ای از عملکرد خود منتشر کرده اند که ناشی از افزایش هزینه های عملیاتی و کاهش نسبی قیمت نفت نسبت به بازه زمانی می تا جولای بوده است.

در خارج از آمریکا، دو منبع آگاه در اوپک گفتند، تولید نفت عربستان در ماه جولای به حدود 10.29 میلیون بشکه رسیده که حدود 200 هزار بشکه نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم، این کاهش در حالی رخ می دهد که اوپک و در راس آن عربستان در ماه ژوئن متعهد شده بودند تا تولید نفت خود را برای جبران کاهش احتمالی صادرات نفت ایران افزایش دهند. با این وجود، میزان تولید نفت روسیه، آمریکا و عربستان در حال حاضر بین 10 تا 11 میلیون بشکه است و این 3 کشور حدود یک سوم از کل تقاضای نفت جهان را تامین می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید