بهای طلا امروز سه شنبه در بازارهای جهانی

    کد خبر :772859

در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و سرمایه گذاران از نزدیک رای گیری در سنا در مورد مصوبه افزایش رقم یارانه نقدی کرونایی به شهروندان آمریکایی را دنبال می کنند، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد افزایش بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد رشد به 1877 دلار و 98 سنت رسید. دیروز پس از تصویب بسته محرک مالی حدودا 900 میلیارد دلاری تا 1.3 درصد افزایش داشت. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه با 0.13 درصد افزایش به 1882 دلار و 80 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی شاهد کاهش بود و موجب افزایش جذابیت طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات هاست روز دوشنبه به نفع پیشنهاد ترامپ مبنی بر افزایش رقم یارانه های کرونایی به 2000 دلار رای داد و سرنوشت این مصوبه اکنون در دستان سناست که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان قرار دارد.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون و عمدتا به دلیل بسته های محرک مالی اقتصادهای جهان شاهد رشد بیش از 24 درصدی بوده است.

توزیع 200 میلیون دوز اولیه واکسن کرونای ساخت شرکت های فایزر و بیونتک در اروپا احتمالا تا ماه سپتامبر به اتمام خواهد رسید.

به گزارش ایران جیب، حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.2 درصد افزایش نسبت به روز پنجشنبه به 1169.86 تن رسید. بر اساس آمارهای رسمی میزان واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه نوامبر حدود 82 درصد رشد داشته است. خرید طلا از این مسیر در ماه اکتبر به شدت کاهش یافته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید