بنزین سوپر دوباره کمیاب شد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ۱۵:۳۵
    کد خبر :1022297
عرضه بنزین سوپر در تهران

مشاهدات عینی خبرنگار بازتاب حاکی از آن است که عرضه بنزین سوپر در کلانشهر ها تقریبا متوقف شده است.

از یک هفته گذشته توزیع این نوع بنزین در کشور محدود شده است به طوریکه اکثر کانال های اطلاع رسانی بنزین سوپر هیچ خبر جدیدی از عرضه این نوع بنزین در جایگاه های سوخت نمی دهند.

این کانال ها که عمدتا در شبکه اجتماعی تلگرام فعال هستند به دنبال نیاز بسیاری از مالکین خودرو های توربو دار در کشور ایجاد شده اند و وظیفه اصلی آنها اعلام موجود بودن بنزین سوپر در جایگاه های سوخت سراسر کشور است.

یکی از این کانال ها که بیش از 12 هزار نفر عضو دارد و در تهران فعالیت مستمر دارد؛ در چند روز اخیر هیچ خبر جدیدی از توزیع گسترده بنزین سوپر در جایگاه های شهر تهران اعلام نکرده است.

بنزین سوپر در تهران

توزیع این نوع بنزین که اکتان بالاتری نسبت به بنزین های رایج در کشور دارد، هر از چند گاهی دچار اختلال می شود و مصرف کنندگان این نوع سوخت مجبور به استفاده از مکمل های سوخت می شوند که آنهم هزینه های زیادی را به آنها تحمیل می کند.

با کمبود بنزین سوپر بسیاری از شهروندان به استفاده از مکمل های سوخت روی می آورند که بخش اعظمی از آنها نیز به دلیل آشفته بازار این کالا در کشور، تقلبی بوده و استفاده مکرر آنها آسیب جدی به موتور خودرو ها وارد می کند.

اکتان مورد نیاز خودرو های توربوی امروزی بایستی 94 باشد در حالیکه گفته می شود این عدد در بنزین یورو 2، 87 ، بنزین یور 4، 91 و در بنزین سوپر 95 است.

یکی از تصمیمات مهم دولت در سال های اخیر، توزیع بنزین یورو 4 در کلانشهر ها بود چرا که اعتقاد داشتند توزیع این نوع بنزین در درجه اول باعث کاهش محسوس آلودگی هوا در کلانشهر ها خواهد شد، ولیکن یکی از جایگاه داران تهرانی ادعای مسئولین مبنی بر توزیع بنزین یور 4 را رد کرده و می گوید هنوز هم در جایگاه های سوخت بنزین یورو 2 توزیع می شود که کیفیت چندان مناسبی هم ندارد.

تا این لحظه هیچ مرجعی دلیل محدود شدن بنزین سوپر در کلانشهر ها را اعلام نکرده و مشخص نیست با ادامه این روند، سرنوشت سوخت خودرو های توربو چه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید