برگزاری کارگاه «درمان و کاهش آسیب اعتیاد» با حضور کشورهای منطقه‌ای در ایران

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۴۹
    کد خبر :276151

دبیرعلمی دوره آموزشی بین‌المللی آموزش پزشکان و متخصصان حوزه اعتیاد از برگزاری کارگاهی ۱۰ روزه با تاکید بر «درمان و کاهش آسیب» و «توانمندسازی و جامعه پذیری» معتادان بهبود یافته با حضور پزشکان و متخصصان کشورهای منطقه‌ای (ایران، افغانستان و همسایگان) در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

دکتر محسن روشن پژوه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات ایران در خصوص کاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر در سطح جهان گفت: ایران تلاش کرده تا به ویژه در بحث کاهش تقاضا و درمان اعتیاد ظرفیت دانشگاهی و علمی خود را با محوریت توسعه دانش و اقداماتی در حوزه کشورهای منطقه افزایش و جایگاه علم و دانش کشور در این زمینه را ارتقاء دهد.

وی اظهار کرد: توسعه یافتگی برنامه‌های درمان اعتیاد در کشور رسالت دانشگاه علوم پزشکی ایران و به ویژه انستیتو روانپزشکی و ماموریت سازمان ملل در توسعه رویه‌های علمی مبارزه با مواد مخدر باعث شده دوره آموزشی بین‌المللی برای پزشکان و متخصصان اعتیاد در منطقه طراحی شود. مسئولیت طراحی و اجرای این طرح بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ایران و انستیتو روانپزشکی ایران است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر اینکه تمام مطالب ارائه شده در این همایش ۱۰ روزه با تاکید بر درمان، کاهش آسیب، توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبود یافته ارائه می‌شود، تصریح کرد: این همایش در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با دعوت از نزدیک به ۲۴ نفر از مدرسان و صاحب نظران خبره ملی برای ارائه دیدگاه‌ها و نظرات‌شان برگزار می‌شود. همچنین متخصصانی از دو کشور افغانستان و تاجیکستان در آن شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این همایش دیدگاه‌های علمی مورد تاکید است، افزود: در کنار مطالب تئوری ارائه شده، آموزش‌های عملی نیز در حوزه‌های خدماتی مانند مراکز درمان و کاهش آسیب و توانمندسازی که با مشارکت و حمایت بهزیستی مشغول به فعالیت هستند، ارائه می‌شود.

روشن پژوه با اشاره به محل برگزاری همایش مذکور در انستیتو روانپزشکی ایران ادامه داد: با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و سازمان ملل دو روز از مدت زمان این همایش خارج از استان تهران برگزار می‌شود و مدعوین از مراکز درمان اقامتی تحت نظارت بهزیستی استان اصفهان و همچنین مرکز گذری کاهش آسیب بازدید می‌کنند.

به گفته دبیر علمی این همایش، برگزاری این دوره آموزشی نمونه‌ای از تعامل، همکاری و مشارکت بین بخشی میان وزارت بهداشت، بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است که منجر به هم افزایی دستگاه‌های متولی حوزه اعتیاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، همایش مذکور از ۱۷ تا ۲۶ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید