برگزاری مزایده خودروهای وارداتی

    کد خبر :1021141
مزایده خودروهای وارداتی

معاون اول رئیس دولت طی بازدیدی که از بندرهای شهید رجایی و باهنر داشت، دستور تخلیه هرچه سریع‌تر این خودروهای رسوب‌شده را صادر کرد. اما جه خودروهایی به مزایده گذاشته می‌شود؟

حدود یک هفته از بازدید محمد مخبر، معاون اول رئیس دولت، از بندرهای شهید رجایی و باهنر می‌گذرد. طی این بازدید، مخبر دستور تخلیه هرچه سریع‌تر این بندرها را صادر کرد. به باور او، پیش از آغاز مرتب ثبت سفارش خودرو و واردات گسترده، باید خودورهای متروکه‌ای که از سال 1397 و پس از توقف واردات، امکان ترخیص از گمرک را نداشتند، تخلیه شده تا اندکی از نیاز بازار کاسته شود و فضای بندرها جهت واردات خودرو آزاد شود.

مخبر جهت ترخیص خودرو از بندرها ضرب‌الاجل یک ماهه تعیین کرده و براساس آن، طی یک ماه آینده مزایده خودروهای وارداتی باید انجام بگیرد. باید توجه داشت که این مزایده فوق‌العاده، کلیه خودروهای سبک و سنگین موجود را شامل خواهد شد.

کدام خودروها در مزایده حضور خواهند داشت؟

بر این اساس عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: از لحاظ نوع خودروهای متروکه موجود در گمرکات کشور، خودروهای راه‌سازی، سنگین و خودروهای سواری سبک را شامل می‌شود. به دلیل اینکه این خودروها متروکه هستند، تعدادی خودروی قاچاق نیز میان آن‌ها پیدا می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد این خودروها هر لحظه ممکن است کاهش یا افزایش یابد. چراکه به دلیل فرصت داده شده جهت اعلام متروکه شدن این خودروها، هر لحظه امکان مراجعه مالکین آن‌ها و درخواست خودروی موردنظر را خواهند داشت. بنابراین آمار اعلامی، به‌صورت تقریبی است. نزدیک به پنج هزار خودروی سواری، حدود 1500 دستگاه خودروی سنگین اعم از کامیون‌ها و تعدادی اندکی خودروهای راه‌سازی در مجموع وجود دارد. البته غیر از این، احتمال دارد تعدادی از خودروهایی که تصمیم به عرضه آن‌ها داریم، قادر به گرفتن مجوز استاندارد نباشند و عرضه آن‌ها متوقف شود.

وی در رابطه با خودروهای موجود در استان هرمزگان گفت: مواردی که در استان هرمزگان وجود دارد، مجوزهای آن‌ها عمدتاً صادر شده و مزایده خودروهای وارداتی برای این تعداد در مهرماه برگزار خواهد شد. برای خودروهای متروکه سایر استان‌های کشور که مجوز استاندارد آن‌ها صادر نشده نیز درحال پیگیری هستیم و با صدور مجوزهای مربوطه، مزایده آن‌ها نیز انجام خواهد گرفت.

مسئولان اموال تملیکی وظیفه برگزاری این مزایده فوق‌العاده را برعهده دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید