برگزاری جشن عاطفه‌ها از 15 شهریور با شعار “مهر بسته به مهر شما”

    کد خبر :358092

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 7 میلیون ایرانی میزبان صندوق‌های صدقات این نهاد هستند.

دکتر علیرضا عسگریان در گردهمایی مدیران، روسا ادارات و کارشناسان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان لرستان با گرامیداشت عید غدیر خم و تقارن آن با هفته دولت، شهید رجایی را وجه اصلی امدادگری و خدمت به محرومان دانست و با بیان اینکه امدادگری در دولت انقلابی شهید رجایی به‌عنوان یک فریضه الهی شکل گرفت و شخصیت متبلور شده انقلاب در خدمت به مردم در دولت شهید رجایی نمایان شد، افزود: شهید رجایی در دل‌ها باقیمانده زیرا صادقانه پای محرومین ایستاد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به مشارکت و احساس خیر در بین مردم اشاره کرد و افزود: امروز رفع فقر موضوعی است که به دلیل ظرفیت‌های عینی و موجود حتماً دست‌یافتنی است و محرومیت ناهمگرایی مردم قابل درمان است.

عسگریان با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم علیرغم افزایش قیمت‌ها در عید سعید قربان برای کمک به محرومان بیان کرد: بنا بر آمار اولیه مردم سخاوتمند و شریف ایران اسلامی 50 تا 60 درصد ریالی و 40 درصد تعدادی نسبت به سال 96 افزایش داشته است.

وی درباره برگزاری جشن عاطفه‌ها در آستانه سال تحصیلی گفت: امسال جشن عاطفه‌ها با شعار “مهر بسته به مهر شما” در سه مرحله پنج‌شنبه 15 شهریور در میادین و پایگاه‌های جمع‌آوری، جمعه 16 شهریور در مصلای نماز جمعه و چهارشنبه 11 مهرماه در کلیه مدارس کشور با همکار آموزش‌وپرورش، صداوسیما و بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

عسگریان هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها را کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت و محروم عنوان کرد و گفت: جشن عاطفه‌ها نقش مهمی در تأمین مایحتاج نیازمندان و ایجاد تفاهم ملی و رشد و تعالی جامعه است.

وی به راه‌های مشارکت مردم در جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مردم خیراندیش سراسر کشور با روش‌های الکترونیکی بدون مراجعه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به‌حساب دانش‌آموز واریز نمایند و کمک‌ها و کالاهای اولیه شامل لباس، کیف و کفش و نوشت‌افزار را به پایگاه‌های این نهاد اهدا کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به مشترکین صندوق صدقات این نهاد بیان کرد: 7 میلیون ایرانی میزبان صندوق‌های صدقات این نهاد هستند و این بالاترین سطح مراوده، ارتباط و همسویی برای کار خیر است.

به گزارش ایسنا، وی مهم‌ترین عامل اعتماد مردمی به کمیته امداد را دینی بودن، انقلابی عمل کردن و شفافیت خدمات این نهاد ذکر کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید