برپایی سفره های مهربانی «افطار» در شهرها و روستاها

    کد خبر :295980

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: با کمک‌های خیرین داوطلب هلال احمر، در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور، سفره های مهربانی «افطار» برپا می شود.

حبیب درگاهی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه سفره های مهربانی در قالب برنامه ملی همای رحمت گسترده می شوند، افزود: این طرح به منظور ترویج فرهنگ افطاری ساده و احسان و با استفاده از کمک های مردمی و ظرفیت خیرین داوطلب محلی برای میزبانی از روزه داران نیازمند اجرا می شود.

وی گفت: سفره های افطاری ساده در تمام روزهای ماه مبارک رمضان گسترده می شود، اما در شب های قدر بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب که ۱۵ سال است سفره های مهربانی در خانه های داوطلبی هلال و شعب جمعیت هلال احمر به عنوان یک نماد برای سنت های اسلامی و فراگیر رواج یافته است، اظهار کرد: این سفره های ساده، سرشار از نیت های خالص خیرین داوطلب ، به دور از خود نمایی، اسراف و تجمل گرایی است، و نیازمندان، از این سفره های توام با برادری و سخاوت، بهره مند می شوند.

درگاهی اضافه کرد: این سفره های مهربانی علاوه بر احسان به نیازمندان، جمعی از مومنین را دور یکدیگر جمع می‌کند و با یکدیگر انس می‌دهد و زمینه‌ حل بسیاری از مشکلات در همین جمع‌های ساده فراهم می‌شود. این حرکت می‌تواند منشاء خیر شود و خداوند متعال جمع‌های ایمانی را دوست دارد و به آن برکت می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید