برندگان جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ معرفی شدند

    کد خبر :852282
برندگان جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ معرفی شدند

برندگان جایزه نوبل ۲۰۲۱ اقتصاد روز دوشنبه، ۱۹ مهر، معرفی شدند.

«دیوید کارد»، اقتصاددان کانادایی، «جاشوا انگریست»، اقتصاددان آمریکایی و «گویدو ایمبنس»، اقتصاددان آمریکایی هلندی الاصل به طور مشترک برنده جایزه نوبل ۲۰۲۱ شدند.

سال ۲۰۲۰، «پاول آر میلگروم» و «رابرت بی ویلسون»، ۲ اقتصاددان آمریکایی، به دلیل «پیشرفت در نظریه مزایده و کشف قالب‌های جدید در آن»، برنده نوبل اقتصاد شدند.

نوبل اقتصاد ۲۰۱۹ نیز به «آبهیجیت بانرجی» محقق هندی، «استر دوفلو» محقق فرانسوی- آمریکایی و «مایکل کرمر» آمریکایی به دلیل «رویکرد تجربی آن‌ها در مورد کاهش فقر جهانی» اهدا شد.

هفته گذشته برندگان جایزه نوبل پزشکی، فیزیک، شیمی، ادبیات و صلح سال ۲۰۲۱ معرفی شدند.

کمیته‌های مربوط به هر رشته از جایزه نوبل، در ماه سپتامبر برای حدود ۳ هزار دانشمند، اساتید دانشگاه، برندگان پیشین جایزه نوبل و اعضای آکادمی سلطنتی علوم سوئد در رشته‌های مختلف، فرم‌های محرمانه را ارسال می‌کنند تا افراد لایق دریافت این جایزه را معرفی کنند.

کمیته نوبل، از فرم‌های تکمیل شده که تا آخر ژانویه سال بعد به برای آکادمی نوبل ارسال شده اند، حدود ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر را به عنوان نامزد معرفی می‌کنند.

کمیته مذکور، ارزیابی افراد معرفی شده در ماه مارس انجام داده و در ماه‌های ژوئن تا آگوست گزارشی به آکادمی سلطنتی علوم سوئد ارائه می‌کند.

به گزارش میزان، برندگان این جایزه در نهایت در ماه اکتبر اعلام شده و در ماه دسامبر جوایز خود را دریافت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید