برف و باران سنگین در راه ۱۰ استان

    کد خبر :1055542
برف و باران

سامانه جدید بارشی از بعدازظهر یکشنبه،۱۳ اسفند وارد کشور شده و شدت بارش‌های آن منجر به صدور هشدار نارنجی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی از غرب کشور وارد می‌شود گفت: این سامانه امروز شمال غرب، غرب، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی را با بارش پراکنده باران و وزش باد تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

«فریبا گودرزی» اما شدت بارش‌های این سامانه جدید را مربوط به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ اسفند) دانست و افزود: در این روزها سامانه در غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب شرق و شرق کشور فعال و منجر به بارش باران، رعد و برق و وزش باد و برای جنوب رگبار و وزش باد شدید می‌شود. روز دوشنبه هشدار نارنجی برف و باران برای چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان، ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و شمال شرق خوزستان و روز سه‌شنبه برای جنوب خراسان رضوی و ارتفاعات خراسان جنوبی صادر شده است.

او همچنین توضیح داد که این هشدار نارنجی برای رگبار باران و رعد برق هم صادر شده که این هشدار روز دوشنبه برای خوزستان، جنوب کهگیلویه و بویراحمد و شمال شرق هرمزگان و روز سه‌شنبه نیمه شرقی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، یزد و خراسان جنوبی است.

به گزارش ایسنا، به گفته گودرزی، سامانه بارشی بعد از ۳ روز اواخر وقت چهارشنبه و بعد از بارش‌های پراکنده در شرق هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از شرق کشور خارج می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید