برف و باران در جاده‌های 9 استان کشور

    کد خبر :957664
برف و باران

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۹ استان کشور خبرداد.سرهنگ احمد شیرانی، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ در حال حاضر و برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور بارش برف و باران در اکثر محورهای استان‌های مازندران، تهران، البرز ، سمنان، قزوین، قم، مرکزی، کرمان و گیلان گزارش شده است. با توجه به پیش‌بینی هواشناسی احتمال افزایش بارندگی در محورهای دیگر استان‌ها تا ساعات دیگر نیز وجود دارد.

وی افزود: در همین راستا لازم است که رانندگان و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، اما اگر مجبور به انجام سفر هستند رانندگان باتوجه به لغزندگی معابر و جاده‌ها با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی مقابل رانندگی کنند. مسافران نیز حتما لباس گرم و غذای مناسب برای طول سفر همراه داشته باشند. برای عبور از گردنه‌های برفگیر هم استفاده از زنجیرچرخ الزامی است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره وضعیت ترافیک جاده‌ها نیز گفت:‌ برابر گزارش‌ها ترافیک در آزادراه قزوین – کرج محدوده‌های گلشهر ، مهرشهر و حدفاصل استاندارد تا پل فردیس پرحجم اما روان است. در آزادراه کرج – قزوین محدوده های مهرشهر ، گلشهر ، حصارک و کمالشهر و همچنین آزادراه تهران – ساوه محدوده نسیم شهر نیز ترافیک پرحجم اما روان است.

شیرانی درباره محورهای دارای انسداد نیز گفت:‌ محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می‌شود. همچنین محورهای ریگان – ایرانشهر، لاسم – ارجمند، وازک – بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا و محور جدید هشتگرد – طالقان نیز تا اطلاع‌ بعدی مسدود است.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با توجه به بارندگی‌های اخیر میانگین تردد در جاده‌های کشور نیز کاهش پیدا کرده و در مقایسه با مدت مشابه روز قبل نیز حدود ۸.۵ درصد کمتر شده است.

شیرانی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

ایسنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید