بررسی راه های داشتن موهای پرپشت

    کد خبر :791379

گفته می‌شود موها شکوه ظاهر انسان هستند و طبیعی است که خانم‌ها و آقایان موهای خود را اصلاح نمایند و وجود آن‌ها را مهم بدانند. اگر می‌خواهید موهایی را که از دست داده‌اید را مجدداً رشد دهید می‌توانید برخی از درمان‌های طبیعی و راه‌های داشتن موهای پرپشت را امتحان کنید که در مقالات معتبر خارجی نیز تایید شده‌اند. فواید اثبات شده این متدها می‌توانند به تحریک رشد و تقویت موهای شما کمک نمایند. در بین مردم، آقایان و خانم‌هایی وجود دارند که در اثر شرایط مختلف (مانند سابقه ژنتیکی، بیماری، سوانح و …) دچار ریزش دائمی موهای سرشان شده‌اند. در مقابل کسانی هستند که تحت هیچ شرایطی، حجم و کیفیت موی خود را از دسن نداده‌اند. یا دیدن این افراد یک سوال در ذهن به وجود می‌آید؛ راز داشتن موهای پرپشت در آقایان و خانم‌ها چیست؟ مطمئنا مهمترین فاکتور، داشتن ژن خوب است. بعد از آن نحوه مراقبت از مو با استفاده از راهکارهای خانگی می‌باشد. استفاده از این راهکارها هیچ محدودیت سنی ندارد و تماما وابسته به شرایط سلامتی بدنی و وجود یا عدم وجود آلرژی آن‌ها به مواد ذکر شده می‌باشد. کلینیک تخصصی پوست و موی هلیا در این مقاله می‌گوید که چگونه موهای پرپشت و بلند داشته باشیم و آن‌ها را حفظ نماییم.

انواع روش‌های داشتن موهای پرپشت

آیا شما هم دوست دارید بدانید که چگونه موه ای پرپشت داشته باشیم ؟ متدهای استاندارد زیر را به عنوان راه حل‌های خانگی افزایش رشد مو و یا جلوگیری از ریزش مو در نظر بگیرید:

  1. از رژیم‌های محدود کننده پرهیز کنید

طبق گفته دکتر Lindsey Bordone، متخصص پوست امریکایی، ما نمی توانیم تمام عواملی را که روی رشد موهایمان تأثیر می‌گذارند را کنترل کنیم. اما مواردی وجود دارد که می‌توانیم از بروزشان جلوگیری کنیم که ممکن است باعث اختلال در رشد و افزایش ریزش مو شود. محدود کردن رژیم غذایی می‌تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد. از آنجا که رشد مو نسبت به سایر عملکردهای بدن حساس‌تر است، به سرعت متوقف می‌شود؛ زیرا بدن شما یه علت نخوردن برخی مواد غذایی تحت فشار قرار می‌گیرد. دکتر برودون می‌گوید: حتی پس از شروع مجدد یک رژیم غذایی سالم، ریزش مو معمولاً برای چند ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

  1. مصرف پروتئین خود را تحت کنترل داشته باشید

اگر رژیم غذایی شما به شدت محدود كننده باشد، رشد مو به طور مطلوب انجام نمی‌شود و ریزش می‌تواند اتفاق بیفتد. داشتن یك رژیم غذایی متعادل همراه با مصرف پروتئین مناسب، برای رشد مطلوب مو مهم است. به طور کلی، روزانه 50 گرم پروتئین یا بیشتر توصیه می‌شود.

  1. تغذیه برای داشتن موهای پرپشت

مصرف مناسب ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب خاص، به طور ویژه برای سلامت عمومی بدن مهم هستند و همچنین در تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد مو نقش اساسی دارند. این موارد شامل گزینه‌های زیر هستند:

  • آهن
  • ویتامین سی
  • ویتامین دی
  • ویتامین E
  • فلز روی (یا زینک): اطلاعات یک مطالعه دیگر از منبع معتبر مشخص کرده است که سطح زینک پایین در بدن می‌تواند نقشی اساسی در ریزش مو داشته باشد.
  • بیوتین: بیوتین نیز باعث بهبود بالینی در سلامت مو و ناخن پس از مصرف می‌شود.
  • امگا 3 و امگا 6: یک منبع معتبر خارجی اعلام کرده است که مصرف مکمل های امگا 3 و امگا 6 به مدت 6 ماه می تواند به محافظت در برابر ریزش مو کمک کند.
  1. ماینوکسیدیل

ونسا توماس، شیمی دان لوازم آرایشی و بنیانگذار فرمولاسیون فریلنسر، می‌گوید برخی از مواد مانند ماینوکسیدیل هستند که از نظر بالینی برای رشد مو آزمایش شده‌اند و نتایج مثبتی را نشان داده‌اند. ماینوکسیدیل برای درمان ریزش موهای ارثی در پشت سر استفاده می شود و در واقع دارای ماده فعال روگاین است. در برخی از محصولات حاوی ماینوکسیدیل اگر غلظت ماینوکسیدیلشان کمتر از یک درصد باشد، نیازی به نسخه پزشک ندارند. استفاده از این محلول توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شده است. Rogaine برای همه مفید نیست و دیدن نتایج حاصل از آن ممکن است 4 ماه طول بکشد.

  1. ماساژ سر

ماساژ پوست سر می‌تواند به ترمیم رشد مو کمک کند. همچنین می‌تواند همراه با روغن و ماسک مو استفاده گردد. این کار باعث تحریک پوست سر، افزایش خونرسانی و بهبود ضخامت مو می‌شود. اختصاص ماساژ پوست سر به طور روزانه می‌تواند به شما در رفع استرس و تنش نیز کمک کند. تصور می‌شود که نیروهای کششی در طول ماساژ، رشد و ضخامت مو را در سلول‌های پاپیلای پوستی ترغیب می‌کنند.

  1. آلوئه ورا

مدت هاست که از آلوئه ورا برای درمان ریزش موی بر طبق متندات منابع معتبر استفاده می‌شود. این ماده طبیعی همچنین باعث تسکین پوست سر و موها می‌شود. آلوئه ورا شوره سر را کاهش داده و فولیکول‌های مو را که ممکن است توسط روغن اضافی (سبوم) مسدود شده باشند، ترمیم کند. می‌توان هفته‌ای چند بار ژل خالص آلوئه ورا را به پوست سر و موهای خود زد. همچنین می‌توان از شامپو و نرم کننده حاوی آلوئه ورا استفاده نمود.

  1. روغن رزماری

رزماری یکی از اولین روغن‌های اساسی است که مردم برای رشد مو و کاهش ریزش مو انتخاب می‌کنند. روغن رزماری طبق گزارشات منابع مطمئن، رشد موهای جدید را تحریک می‌کند و می‌تواند برای درمان آلوپسی آندروژنتیک استفاده شود. چند قطره روغن رزماری را با روغن‌های تقویتی یا شامپو مخلوط کرده و قبل از آبکشی آن را در مو و پوست سر خود ماساژ دهید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

کاشت موی طبیعی، بهترین و تضمینی‌ترین متد برای بازگردان حجم مو

اکثر مردان و بیش از نیمی از زنان با افزایش سن دچار ریزش مو می‌شوند. شایع‌ترین علت ریزش مو آلوپسی آندروژنتیک است که بیشتر به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه شناخته می‌شود. افراد با رویداد این اتفاق به دنبال راه‌های داشتن موهای پرپشت جهت بازگرداندن زیبایی به ظاهر خود خواهند بود. با پیشرفت علم در حوزه علوم پزشکی، امروزه روش‌های مراقبت از زیبایی در سراسر جهان با استقبال بی نظیری از سمت مردم اعم از زن و مرد مواجه شده است. یکی از روش‌های به شدت پرطرفدار در این زمینه، کاشت موی طبیعی با بهره گیری از موی خود فرد زیباجو می‌باشد. کاشت مو یک روش طبیعی، غیر تهاجمی و تضمینی می‌باشد که جهت بازگرداندن مو به سر و دیگر نقاط بدن بسیار موثر واقع شده است. کاشت مو روشی است که طی آن فولیکول‌های مو را از یک قسمت پوست سر (معمولاً از پشت سر یا بالای گوش) و یا بدن (BHT) گرفته و در مناطق طاس پیوند زده می‌شود. نتایج این روش از اولین بار در سال 1939 تاکنون به طور قابل توجهی بهبود یافته است. به دنبال آن هر چند وقت یکبار یک تکنیک جدید کاشت مو برای طرفداران این روش به صورت رسمی معرفی می‌شود. برای انجام کاشت مو، یک کادر پزشکی مجرب و ماهر نیاز است؛ زیرا لازم است که بهترین فولیکول‌ها با بالاترین قدرت و همچنین بیشترین شباهت به سایر تارهای مو انتخاب شوند و سپس به ناحیه طاس یا کم پشت پیوند زده شوند. در این راستا مفتخریم کلینیک پوست و موی هلیا را به شما عزیزان جهت کاشت مو به روش‌های میکروگرافت، FUE، FUT، SUT، BHT و … معرفی نماییم.

هزینه کاشت مو در کلینیک پوست و مو هلیا چقدر است؟

محاسبه هزینه روش کاشت مو تا حد بسیار زیادی به حجم کار، انتخاب نوع روش درمانی و تعداد فولیکول‌های موجود روی سر و بدن فرد داوطلب بستگی دارد. شما عزیزان برای اطلاع از هزینه کاشت موی سر خود می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک فوق تخصصی پوست و مو هلیا به صورت کاملا رایگان در ارتباط باشید. مشاورین ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هم وطنان عزیز خواهند بود.  همچنین امکان ویزیت حضوری توسط دکتر خراسانی در مجموعه ما وجود دارد. برای رزرو نوبت مشاوره حضوری نیز با شماره تلفن‌ 09120687732 تماس حاصل بفرمایید.

منبع :

https://www.healthline.com/health/what-makes-hair-grow#scalp-massage

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید