برخورد پلیس با ۱۰ تخلف معروف موتورسواران در پایتخت

    کد خبر :889054
برخورد پلیس با ۱۰ تخلف معروف موتورسواران در پایتخت

از فردا سی‌ام بهمن ۱۴۰۰، طرح ساماندهی و انضباط بخشی تردد موتور سیکلت سواران در شهر تهران با محوریت برخورد با ۱۰ تخلف در ۱۰۰ محور شهر اجرا می‌شود. پلیس با انجام حرکات مخاطره‌آمیز، مخدوش کردن پلاک، حمل بار نامتعارف، عبور از چراغ قرمز، عبور از پیاده‌رو و خط ویژه، حرکت خلاف جهت، حمل بیش از ظرفیت مسافر، نداشتن مدارک و … به طور جدی برخورد خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در تهران چهار میلیون موتور سیکلت تردد می‌کنند که حدود ۴۶ درصد کشته شدگان حوادث ترافیکی به نام آنها ثبت شده است. همچنین بالغ بر ۵۰ درصد مصدومان را نیز این موتورسواران تشکیل می‌دهند. این آمارها در کنار هم باعث شد پلیس تهران طرح انضباط بخشی موتور سیکلت سواران را اجرا کنند.

رییس پلیس پایتخت درباره این طرح که بناست از فردا (شنبه ۳۰ بهمن ماه) به اجرا دربیاید، به ایسنا گفت: بنا شد تا از روز شنبه این طرح ب پلیسا محوریت پلیس راهنمایی و رانندگی و کمک سایر پلیس‌ها در ۱۰۰ نقطه از تهران به اجرا دربیاید.

نحوه برخورد با موتورسواران متخلف

سردار حسین رحیمی تاکید کرد: قصد ما جریمه یا توقیف نیست، اتفاقا ما از قبل از اجرای طرح آن را اطلاع رسانی کردیم تا مردم با خبر شوند و همه قوانین را رعایت کنند. هدف ما مراقبت از جان و سلامتی موتورسیکلت سواران و دیگر شهروندان است و اتفاقا خیلی خوشحال خواهیم شد که در زمان اجرای این طرح هیچ موتورسیکلت متخلفی را مشاهده نکنیم.

او درباره شکل برخورد با متخلفان نیز توضیح داد: ماموران پلیس متناسب با تخلف برای موتورسیکلت سوار متخلف جریمه صادر می‌کنند. علاوه بر آن موتورسیکلت به طور موقت که ممکن است حداکثر تا ۱۲ ساعت به طول بیانجامد، توقیف می‌شود. همچنین راکب باید تعهد بدهد که دیگر مرتکب چنین تخلفی نخواهد شد و جریمه صادر شده و جرائم قبلی را نیز در مدت زمانی معلوم پرداخت کند. آموزش مختصری نیز در همان محل به این افراد داده خواهد شد.

رییس پلیس پایتخت درباره اینکه پلیس با ارتکاب چه تخلفاتی از سوی موتورسیکلت سواران برخورد خواهد کرد،؟ توضیح داد: در این مرحله از طرح با ۱۰ تخلف عنوان شده از جمله انجام حرکات مخاطره آمیز، مخدوش کردن پلاک، حمل بار نامتعارف، عبور از چراغ قرمز، عبور از پیاده‌رو و خط ویژه، حرکت خلاف جهت، حمل بیش از ظرفیت مسافر، نداشتن مدارک و … برخورد خواهد شد.

رحیمی درباره اثربخشی این طرح نیز اظهارکرد: اجرای این طرح مطالبه‌ای بود که همواره از سوی شهروندان و حتی برخی از مسئولان مطرح شده بود. درحال حاضر، بسیاری از تخلفات ترافیکی توسط موتورسیکلت سواران رخ می‌هد که به طور حتم اجرای این طرح می‌تواند آثار خوبی در حوزه ترافیکی و حتی برخورد با جرائم در پی داشته باشد.

او درباره اینکه علاوه بر پلیس راهور کدام یک از پلیس‌ها نیز در اجرای طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسیکلت سواران مشارکت خواهد داشت، گفت: این طرح با همکاری پلیس های راهور، پیشگیری و یگان امداد اجرا می‌شود و البته محوریت و بار اصلی کار بر دوش مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی است.

رحیمی برخی از موتورسیکلت سواران را اقشاری زحمت کش توصیف کرد و ادامه داد: ما این را می‌دانیم که برخی افراد از طریق موتورسیکلت معیشت خود را تامین می‌کنند. پلیس به هیچ عنوان مخالف استفاده از موتورسیکلت نیست، ما وضعیت و شرایط موتورسیکلت سواران را درک می‌کنیم و هدف ما از اجرای چنین طرحهایی اجرای قوانین از سوی تمامی کاربران ترافیک از جمله موتورسیکلت سواران است. این امر نیز موجب حفظ سلامت موتورسیکلت سواران، دیگر شهروندان و افزایش انضباط در عبور و مرور خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید