برترین خودروهای لوکس با تاریخ عرضه در سال 2023

    کد خبر :971665
خودروهای لوکس

برکسی پوشیده نیست که یکی از پررونق‌ترین صنایع، صنعت خودروهای لوکس بوده که در سال‌های گذشته با نوآوری‌هایی همراه شده است. از اتومبیل‌های برقی لوکس گرفته تا ابراتومبیل که هر یک قیمت سرسام آوری دارند.

بازتاب-شرکت‌های فعال در این صنعت سعی دارند تا محصولاتی نوآورانه و در عین حال لذت‌بخش را به مخاطب خود ارائه دهند. حال در این بین تصمیم گرفتیم به فهرستی از خودروهای لوکسی بپردازیم که در سال 2023 باید منتظر آنها باشیم. اتومبیل‌هایی که برخی از آنها اسپرت بوده و برخی هم غیر اسپرت.

آئودی A6 Avant e-Tron

خودروهای لوکس

این محصول آئودی اولین خودرو الکتریکی اسپرتی بوده که برپایه پلتفرم الکتریکی PPE توسعه یافت. پلتفرمی که برای خودروهای گسترده و با حجم بالا تدارک دیده شده است. در بحث طراحی به مدل موتور احتراقی A6 شباهت دارد. اگرچه سقف آن شیب‌دار بوده و بخش عقب هم فست‌بک است. در جلو چراغ‌های باریک و جذابی را شاهد هستیم که با جلوپنجره مطابقت کاملی داشته و چهره تهاجمی به A6 ای‌ترون بخشید. A6 e-tron از دو موتور الکتریکی با یک محرک در هر محور همراه است و در نتیجه سیستم چهار چرخ محرک دارد. قابلیت شارژ سریع DC با قابلیت شارژ باتری آن از 5 تا 80 درصد تنها در 25 دقیقه طول خواهد کشید. بود. پیشرانه این اتومبیل آئودی در مجموع 480 اسب بخار قدرت تولید کرده و یک مدل فوق العاده جذاب و البته گران قیمت است.

شورولت Corvette Z06

خودروهای لوکس

این محصول شورولت یک مدل جدید از سری موتور وسط Corvette است که باید آن را ابراتومبیل آمریکایی دانست. طراحی شورولت Corvette Z06 بسیار تماشایی بوده و نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. گل‌گیرها پهن‌تر شده و چرخ‌های بزرگ و زیباتری را در خود جای می‌دهند. همچنین دریچه‌های هوا بزرگ‌تری  هم به کار گرفته شده تا در زمینه آیرودینامیک این خودرو بهتر عمل کند. پیشرانه پرتوان تعبیه شده در شورولت Corvette Z06 موجب می‌شود تا در 2.6 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت برسد.

فراری Purosangue

خودروهای لوکس

فراری و SUV دو کلمه‌ای هستند که هرگز فکر نمی‌کردیم در یک جمله بگنجانیم. اما فراری Purosangue یک SUV معمولی نیست. در طراحی شرکت ایتالیایی سعی کرده سنگ تمام بگذارد و نمایی جذاب و هیجان انگیز را برای پورسانگ در نظر گیرد. خودرویی که شباهتی به مدل برتری چون SF90 Stradale  نداشته و ساختاری هدفمند برای آن در نظر گرفته شد. علاوه بر این، موقعیت موتور وسط جلو و گیربکس عقب مانند خودروی اسپورت Purosangue قابل توجه است زیرا توزیع وزن 49:51 را امکان پذیر می‌کند. زیر کاپوت بلند موتور 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی مارانلو قرار دارد که با حداکثر سرعت 308 کیلومتر برساعت در کمتر از 3.3 ثانیه می‌تواند به 100 کیلومتر برساعت برسد.

مازراتی MC20 Cielo

خودروهای لوکس

مازراتی MC20 Cielo اولین مدل کانورتیبل پس از تولید گرانکابریو متوقف شده، اولین اسپایدر در نوع خود است که به لطف سقف شیشه‌ای تاشو تقریباً 148 پوند بیشتر از مدل قبلی وزن دارد. در حالی که جنبه‌هایی مانند سیستم تعلیق جمع و جور و ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ برمبو از Grancabrio به عاریت گرفته شده، Cielo تغییرات جزئی کمی دارد مانند سفتی سیستم تعلیق عقب که به سقف اجازه می‌دهد روی محور عقب قرار بگیرد. قلب سیلو در موتور بنزینی توئین توربو V6 Nettuno نهفته است. موتور Nettuno که از یک سیستم احتراق هوشمند الهام گرفته، پیشرانه پرتوانی بوده که قدرت 621 اسب بخاری ارائه می‌دهد، موتوری 3.0 لیتری که به این خودرو اجازه می‌دهد طی 3 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند.

لامبورگینی هوراکان Sterrato

خودروهای لوکس

هوراکان استراتو جدید لامبورگینی، یکی از تهاجمی‌ترین مدل‌های هوراکان، نتیجه برنامه‌های این برند برای ایجاد نسخه‌ای از سوپراسپرت هوراکان الهام گرفته از رالی سال 2019 است. بدنه استاندارد هوراکان مجهز به لوازم جانبی آفرود مانند چراغ‌های کمکی روی دماغه، ریل‌های سقف و رینگ 19 اینچی بوده که در لاستیک‌های سفارشی همه‌جانبه بریجستون با ورودی هوای مرکزی اضافی روی سقف همراه شدند. مکمل ظاهر تهاجمی مسابقات رالی، موتوری شبیه به مسابقات رالی است که از نوع 5.2 لیتری V-120 بوده و قدرت 602 اسب بخاری ارائه می‌دهد. این خودرو حداکثر سرعت 259 کیلومتر برساعتی داشته و در کمتر از 3.4 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید