بدون اتصال به اینترنت هم هک می‌شوید!

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۹:۱۷
    کد خبر :907849
بدون اتصال به اینترنت هم هک می‌شوید!

با گذشت زمان، پیشرفت فناوری به قدری سریع شده که گاهی اوقات نگران کننده می‌شود. هر روز که می‌گذرد صفحه‌ای از فناوری‌های قدیمی را ورق می‌زنیم و اختراع جدیدی جایگزین آن‌ها می‌شود و شاید خطرناک‌ترین و مهم‌ترین پیشرفت‌هایی که ما در این مورد می‌شنویم، پیشرفت‌های مربوط به حفاظت و امنیت سایبری باشد.

آیا می‌توانید تصور کنید که هک دستگاه‌ها بدون اتصال آن‌ها به اینترنت که تنها راه آن، دسترسی فیزیکی به دستگاه بود امروزه بدون نیاز به دسترسی فیزیکی امکان پذیر شده است و امکان جاسوسی و حتی سرقت اطلاعات از دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل نیستند، وجود دارد؟

کامپیوتر‌های ایزوله چیست؟

اصطلاح Air Gapping یک اقدام امنیتی شبکه است که برای اطمینان از اینکه یک شبکه کامپیوتری ایمن کاملاً از سایر شبکه‌های ناامن جدا شده است، استفاده می‌شود.

بنابراین، عبارت Air-Gapped Computers به رایانه‌هایی اطلاق می‌شود که از هرگونه اتصال، چه به اینترنت و چه شبکه‌های محلی، جدا هستند و بنابراین نفوذ به این دستگاه‌ها بدون دسترسی فیزیکی به آن‌ها غیرممکن است، اما اکنون دیگر غیرممکن نیست.

هک کامپیوتر‌های ایزوله از طریق اولتراسوند یا امواج فراصوت

– فناوری MOSQUITO که توسط دانشمندان معرفی شده است، یک فناوری برای تبادل داده‌ها بین رایانه‌های ایزوله واقع در یک اتاق از طریق اولتراسوند یا امواج فراصوت است. نحوه عملکرد این فناوری بسیار خاص است؛ به گونه‌ای که برعکس دیگر بلندگو‌ها اعم از بلندگو‌های بزرگ، هدفون‌ها یا هندزفری‌ها عمل می‌کند و با بهره‌برداری از ویژگی یک تراشه صوتی خاص آن را به ابزاری برای استراق السمع تبدیل می‌کند.

– اکثر انواع هدفون‌ها ممکن است به امواج صوتی در محدوده «۱۸ کیلوهرتز تا ۲۴ کیلوهرتز» پاسخ دهند و بنابراین ماهیت کار آن را می‌توان از یک تقویت کننده یا دستگاه خروجی صدا به یک میکروفون معکوس کرد. این فناوری می‌تواند حتی اگر هدفون دارای میکروفون نباشد یا حتی در صورت غیرفعال بودن، از آن استفاده کند.

هدفون‌های مختلف نیز می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و این فناوری نسبت به دو فناوری قبلی قوی‌تر است، زیرا می‌توان از آن برای انتقال داده با سرعت ۱۰-۱۶۶ بیت در ثانیه در فاصله ۹ متری بین این دو دستگاه و در فاصله ۳ متری در صورت ارتباط بین دو هدفون بدون ابزار میکروفون استفاده کرد.

باشگاه خبر نگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید