بدهی‌های خارجی ایران کاهش یافت

    کد خبر :449765

حجم بدهی‌های خارجی ایران در هفت ماه نخست امسال نسبت به ابتدای سال با حدود ۱۰.۷ درصد کاهش روبرو بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از صدا و سیما، بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان مهرماه بر اساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۱۰ هزار و ۰۹۳ میلیون دلار است که ۶ هزار و ۸۹۵ میلیون دلار آن، بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و ۳ هزار و ۱۹۸ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۸ هزار و ۷۶۵ میلیون یورو محاسبه شده که ۵ هزار و ۹۸۷ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و ۲ هزار و ۷۷۷ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

حجم بدهی‌های ایران در پایان شهریور ۱۰ هزار و ۳۱۷ میلیون دلار بوده که در پایان مهرماه با افت مواجه شده و به ۱۰ هزار و ۹۳ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که آمار بدهی‌های خارجی ایران در پایان ماه نخست امسال ۱۱ هزار و ۳۰۵ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از کاهش حجم بدهی‌های خارجی ایران در ۷ ماه نخست امسال دارد.

از سوی دیگر میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان مهرماه امسال ۴۵۱۹.۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که این رقم در مقایسه با مهر ماه ۹۶ که ۳۵۸۶.۸ هزار میلیارد ریال بوده ۲۶ درصد و در مقایسه با اسفند ۹۶ که ۴۰۷۰.۱ هزار میلیارد ریال بوده معادل ۱۱ درصد رشد داشته است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید