بحرین: سازش ریاض و تل‌آویو در راه است

    کد خبر :1023438
بحرین سازش ریاض تل‌آویو

«عبدالله بن راشد آل خلیفه» سفیر بحرین در آمریکا طی یک سخنرانی در ایالت اوکلاهما ادعا کرد که توافق عادی سازی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در راه است.

در حالی که اظهارنظرها و گمانه‌زنی‌‎ها درباره تلاش‌های آمریکا برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی ادامه دارد، سفیر بحرین در آمریکا هم در این باره سخن گفت.

منابع رسانه‌ای آمریکایی و همچنین رژیم صهیونیستی از سخنان «عبدالله بن راشد آل خلیفه» سفیر بحرین در آمریکا طی یک سخنرانی در ایالت اوکلاهما درباره عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو خبر داد.

سفیر بحرین در آمریکا که کشورش در سال ۲۰۲۰ در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به همراه امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی توافق سازش عادی سازی روابط امضا کرد، مدعی شد که عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو در راه است.

به گزارش «بلومبرگ» و روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، عبدالله بن راشد آل خلیفه در نشست «امنیت انرژی آمریکا» در دانشگاه اوکلاهما درباره توافق سازش عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی گفت که در خصوص این موضوع تنها چیزی که مطرح است این است که چه زمانی این سازش عملی شود نه اینکه آیا سازش می‌شود یا خیر.

این اظهارنظر در شرایطی مطرح شده که مقام‌های دولت جو بایدن و همچنین رسانه‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر بارها درباره تلاش واشنگتن برای عادی سازی روابط ریاض و تل‌آویو اظهارنظر و گمانه‌زنی کرده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، جمعه هفته گذشته در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل درباره «صلح با عربستان سعودی» ادعایی مطرح کرد.

به گزارش فارس، نتانیاهو مدعی شد: اسرائیل به توافق صلح با عربستان سعودی نزدیک شده است و این توافق، زمینه را برای صلح در سراسر منطقه فراهم خواهد کرد. صلح بین عربستان و اسرائیل، خاورمیانه جدیدی خلق خواهد کرد».

محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی در مصاحبه اخیر با فاکس‌نیوز گفت که مسأله فلسطین برای عادی سازی روابط با اسرائیل مهم است. وی در پاسخ به این سوال که عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو تا چه حد نزدیک است گفت: «هر روز به آن نزدیک‌تر می‌شویم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید