بتا عمومی ویندوز 11 دردسترس قرار گرفت

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۰:۲۹
    کد خبر :833105

سامسونگ چند وقتی است که نسخه توسعه دهندگان ویندوز 11 را در دسترس قرار داده است. البته، این نسخه برای استفاده عموم کاربران مناسب نیست و می‌تواند مشکلات متعددی داشته باشد. خوشبختانه، از امروز نسخه بتای عمومی این سیستم عامل جدید هم عرضه شده و بنابراین، تمامی علاقه‌مندان می‌توانند زودتر از عرضه نسخه نهایی، با ویژگی‌های ویندوز 11 آشنا شوند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– با اینکه نسخه بتا نسبت به نسخه توسعه دهندگان پایدارتر است اما باز هم خالی از ایراد نیست و استفاده از آن به عنوان سیستم عامل اصلی رایانه توصیه نمی‌شود. نسخه بتای عمومی ویندوز 11 کاملاً متفاوت از نسخه توسعه دهندگان است و برای استفاده از آن باید روند نصب را از ابتدا طی کرد. البته، مایکروسافت برای مدت محدود امکان سوییچ کردن از نسخه توسعه دهندگان به بتا را مهیا کرده است.

همان‌طور که گفتیم نسخه بتا تاحدودی پایدار و قابل اعتماد است اما هنوز مراحل توسعه را به طور کامل طی نکرده و می‌تواند با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای همراه باشد.

نسخه توسعه دهندگان: این نسخه برای افراد فنی و خبره توصیه می‌شود. در این مرحله، سیستم عامل در ابتدای توسعه قرار دارد اما قابل نصب و استفاده می‌باشد. عدم پایداری و بروز مشکلات متعدد در این نسخه طبیعی است.
نسخه بتای عمومی: این نسخه برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند زودتر از بقیه ویژگی‌های سیستم عامل جدید را تست کنند، مناسب است. این نسخه پایداری قابل قبولی دارد، اما همچنان ممکن است ایرادهایی داشته باشد که نظرات کاربران برای بهبود هر چه بیشتر آن لحاظ می‌شود.
نسخه پیش نمایش قبل از عرضه: در این نسخه، پشتیبانی رسمی از سوی شرکت سازنده انجام می‌شود و کاربران با خیال راحت‌تر می‌توانند اقدام به نصب آن کنند. اغلب ویژگی‌های اصلی نسخه نهایی در این نسخه در دسترس بوده و بروزرسانی‌های رسمی برای بهبود عملکرد آن ارائه می‌شود.
اگر در حال حاضر از نسخه توسعه دهندگان استفاده می‌کنید، به سادگی می‌توانید به نسخه بتا سوییچ کنید، اما در غیر این صورت، ابتدا باید در برنامه ویندوز اینسایدر ثبت نام کرده و پس از اطمینان از مشخصات حداقلی سیستم خود، می‌توانید ویندوز 11 را دانلود و نصب کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید