با کودکی که هنگام عصبانیت موی خود را می کند، چه کنیم؟

    کد خبر :524482
کودک

برخی از کودکان هنگام عصبانیت مو یا ابروهای خود را می کنند که این کار می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد و شرایط زندگی این افراد را در آینده دچار مشکل کند.

این کار نشانه نوعی وسواس است که گاهی ریشه در افسردگی هم دارد. در وسواس مو کندن، بچه ها با موهای بدنشان مانند موی سر، موی ابرو و مژه هایشان بازی می کنند و سر انجام آنها را می کنند. برخی از کودکان آنقدر این کار را تکرار می‌کنند که قسمتی از سرشان خالی می شود و پوست آن قسمت نسبت به این عمل حساس می شود و ایجاد خارش می کند و فرد تمایل بیشتری پیدا می کند که به آن قسمت دست بزند و آنها را بکند و این کار کم کم به صورت عادت در می آید به طوری که هر وقت ناراحت می شود این کار را تکرار می کند.

به گزارش بهداشت نیوزدر مورد این بچه ها، در درجه اول باید وضعیت آنها را بشناسیم. شناخت زندگی آنها و پی بردن به اینکه از چه چیزی ناراحت هستند لازم است. همچنین باید با آنها صحبت کنیم و تا حدی که امکان دارد شرایط زندگی آنها را تغییر بدهیم. حتی اگر این تغییر جزیی واندک باشد، او فکر خواهد کرد که چیزهایی برایش تغییر کرده است. نکته دیگر اینکه باید انگشتان این بچه ها را به کار بگیریم. در مواقعی که می خواهد موی سرش را بکند، اشیایی را در اختیار او قرار دهیم که بتواند با آن بازی کند. هنگام درس خواندن یا زمانی که تنهاست هر بار که می بینیم دستش به طرف سرش می رود و می خواهد موهایش را بکند به او یاد بدهیم که انگشتانش را حرکت بدهد و بازی کند. کارهای هنری و کارهایی که با دست انجام می گیرد به این کودکان کمک می کند اما عامل اصلی، افسردگی این بچه ها است که باید برطرف بشود. نکته مهم دیگر رفع تنهایی این بچه ها است. این دسته از کودکان نباید منزوی و تنها بمانند و باید آنها را مشغول نگهداست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید