با این عینک بدون صحبت ارتباط برقرار کنید

    کد خبر :986556
عینک

یکی از محققان دانشگاه کرنل عینکی ساخته که بدون صحبت کردن افراد می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. در زیر عینک از میکروفن‌ها و بلندگوهای ریز جهت خواندن کلماتی که به زبان می‌آورید استفاده شد، همانطور که شما بی‌صدا به آن دستور می‌دهید تا یک آهنگ موسیقی را انتخاب کنید و برخی دیگر.

بازتاب-این سیستم را یکی از استادیاران دکتری کرنل آقای Ruidong Zhang ساخته که پیش از این پروژه مشابهی را به سرانجام رساند. فرم فاکتور عینک نیاز به روبرو شدن با دوربین یا قرار دادن چیزی در گوش ندارد. چنگ ژانگ، استادیار علوم اطلاعات کرنل، بیان داشت: «بیشتر فناوری در تشخیص گفتار بی‌صدا به مجموعه‌ای از دستورات پیش تعیین‌شده محدود می‌شد و کاربر را ملزم می‌کرد با دوربین روبرو شود یا آن را روی سر قرار دهد، که نه عملی بود و نه امکان‌پذیر. بنابراین ما در پروژه جدید این موانع را پشت سرگذاشتیم.”

 عینک

محققان می‌گویند این سیستم تنها به چند دقیقه داده آموزشی برای یادگیری الگوهای گفتاری جهت کاربری نیاز دارد. سپس، بعد از آماده شدن برای کار، امواج صوتی را در سراسر صورت شما می‌فرستد و دریافت می‌کند، حرکات دهان را حس کرده در حالی که از یک الگوریتم یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل پروفایل‌های اکو در زمان واقعی “با دقت 95 درصد” استفاده می‌کند.

سیستم این کار را در حالی انجام می‌دهد که پردازش داده‌ها (بی‌سیم) را روی گوشی هوشمند تعبیه کرده و اجازه می‌دهد فضای زیادی اشغال نکنند. نسخه فعلی حدود 10 ساعت عمر باتری را برای سنجش آکوستیک ارائه می‌دهد. علاوه بر این، هیچ داده‌ای از گوشی خارج نکرده و نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را از بین می‌برد. البته این یک پروژه بوده و مشخص نیست آیا نسخه تولیدی خواهد داشت یا خیر.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید