بانک مرکزی قزاقستان ارز دیجیتال ملی خود را در زنجیره BNB ادغام می کند

    کد خبر :949709

بانک ملی قزاقستان (NBK) با آزمایش بلاک چین BNB بایننس برای راه اندازی بر روی پلتفرم خود به عنوان ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) موافقت کرده است. بنابراین کشور مورد اشاره ارز دیجیتال ملی خاص خود را دارد.

بازتاب-‌‌بایننس اخیراً با دو مقام NBK – معاون فرماندار بریک شولپانکولوف و رئیس مرکز فناوری پرداخت بینور ژالنوف، ملاقات کرد. ژائو گفت که این شرکت دو مقام را به جامعه زنجیره BNB معرفی کرد تا در مورد آزمایش بلاک چین برای ادغام تنگه دیجیتال بحث کنند.

NBK یک پروژه آزمایشی تنگه دیجیتال را در سال 2021 راه اندازی کرد تا مزایا و هزینه های معرفی احتمالی یک ارز دیجیتال را بررسی کند. در تیرماه سال جاری، بانک مرکزی مدل تصمیم‌گیری را برای معرفی تنگه دیجیتال تدوین کرد و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری تصمیم نهایی برای اجرای آن اتخاذ شود.

بانک مرکزی قزاقستان ارز دیجیتال ملی خود را در زنجیره BNB ادغام می کند

جزئیات این پروژه هنوز در دسترس نیست. به احتمال زیاد، تنگه دیجیتال بر اساس معماری چند زنجیره ای توسعه خواهد یافت. اکنون این ارز دیجیتال بر روی پلتفرم R3 Corda در حال آزمایش است.

در همان زمان، تنظیم کننده بیان می کند که CBDC جایگزین کاملی برای فیات نخواهد شد. تنگه دیجیتال روی موجودی های بانکی حساب نمی شود، بلکه فقط در کیف پول کاربران حساب می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید