بازیکنان کلیدی امارات از نگاه AFC

  • ورزشی
  • جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۳۳
    کد خبر :839651
بازیکنان کلیدی امارات از نگاه AFC

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه معرفی تیم‌های حاضر در دور نهایی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره کهن، به سراغ تیم ملی امارات یکی از حریفان تیم ملی فوتبال کشورمان ایران در گروه A رفت.

این سایت در گزارش خود آورده است امارات کم سابقه‌ترین تیم در بین ۱۲ تیم حاضر در مرحله نهایی است آن‌ها اولین بازی ملی خود را سال ۱۹۷۲ و ۲ سال پس از تشکیل کشور امارات متحده عربی انجام دادند.

درطول پنج دهه پس از آن، سرخپوشان گام‌های بلندی را برداشته اند، آن‌ها برای رسیدن به جام جهانی ۱۹۸۶ فقط یک بازی کم آوردند و سپس صعود تاریخی به جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا را که تنها حضور آن‌ها در ادوار جام‌های جهانی است، جشن گرفتند.

با گذشت سه دهه از تنها حضور این تیم در جام جهانی فوتبال، امارات متحده عربی به قدری رشد کرده که مدعی دائمی مسابقات AFC و دور پایانی مرحله مقدماتی شده است.

این گزارش در بخش دیگری به معرفی بازیکنان کلیدی امارات پرداخت و از علی مبخوت، عبدالله رمضان و فابیو لیما بازیکن برزیلی تبار این کشور به عنوان بازیکنان کلیدی امارات متحده عربی نام برد.

علی مبخوت

مبخوت بهترین گلزن تاریخ امارات، در دوران اوج خود قرار دارد. او در دور دوم مسابقات انتخابی ۱۱ گل به ثمر رساند و برترین گلزن این مرحله شد.

به نظر می‌رسد برای این مهاجم ۳۰ ساله که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۹ گل به نام خود ثبت کرده و انواع رکورد‌های ملی و قاره‌ای را در طول دوران حرفه‌ای خود به دست آورده است، این دوره از مسابقات جام جهانی آخرین فرصت باشد.

عبدالله رمضان

هم تیمی و باشگاهی مبخوت پس از نمایش‌های چشمگیرش در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا حالا یکی از بازیکنان محوری امارات محسوب می‌شود.انعطاف پذیری این هافبک خلاق ۲۳ ساله باعث شده است او در چندین پست در خط میانی بازی کند.

در شرایطی که عمر عبدالرحمن و خلفان مبارک دو ستاره امارات همچنان نا آماده هستند و بعید است در دو مسابقه اول شرکت داشته باشند، وظیفه رمضان حمل توپ به جلو و ایجاد فرصت‌هایی برای مبخوت و دیگر بازیکنان امارات است.

فابیو لیما

۶ سال پس از ورود به دبی برای پیوستن به الوصل، فابیو لیمای متولد برزیل نه تنها به یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر امارات تبدیل شد، بلکه پس از اخذ تابعیت این کشور در سال ۲۰۲۰ یکی از ستاره های تیم ملی امارات متحده عربی شد.

۶ گل لیما در ۹ بازی ملی نشان دهنده تأثیر او در تیم ملی امارات است. این بازیکن ۲۸ ساله می‌تواند در کناره‌ها و یا در بخش‌های جلو بازی کند.
درک متقابل لیما با کایو کاندو هموطن برزیلی الاصل خود در جناح مقابل در طول این سال‌ها الوصل را رو به جلو می‌برد و با وجود اینکه کایو به العین نقل مکان کرد، این زوج این فرم را به تیم ملی آورده اند و امیدوارند بتوانند آن را در مرحله بعدی مسابقات مقدماتی تکرار کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گفتنی است تیم ملی فوتبال کشورمان علاوه بر امارات با تیم های عراق،کره جنوبی،سوریه و لبنان نیز هم گروه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید