بازگشت فضانوردان ماموریت کرو-۱ به تعویق افتاد

  • آرشیو
  • چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۴۷
    کد خبر :805741
بازگشت فضانوردان

فضانوردان اولین ماموریت خدمه دار اسپیس ایکس برای ناسا به نام «کرو-۱» به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی باید چند روز دیگر صبر کنند تا از ایستگاه بین المللی فضایی به زمین باز گردند.

قرار بود چهار فضانورد ناسا در ماموریت «کرو-۱» امروز – چهارشنبه ۲۸ آوریل هشتم اردیبهشت – با یک کپسول «کرو دراگون» شرکت فضایی اسپیس ایکس در ساحل اقیانوس اطلس در فلوریدا به زمین بازگردند اما وزش باد شدید، ناسا و اسپیس ایکس را مجبور کرد فرود این فضاپیما را به روز شنبه اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) موکول کنند.

به گزارش ایسنا، ناسا و اسپیس ایکس این تصمیم را پس از بررسی شرایط پیش بینی وضعیت آب و هوا در ساحل فلوریدا گرفتند. با این حال محققان تا قبل از جدا شدن این کپسول از ایستگاه بین المللی فضایی که برای روز جمعه – ۱۰ اردیبهشت – برنامه ریزی شده است، همچنان شرایط جوی را تحت کنترل قرار خواهند داد.

ماموریت «کرو-۱» اسپیس ایکس برای ناسا در تاریخ ۱۵ نوامبر آغاز شد؛ این اولین پرواز عملیاتی خدمه دار فضاپیمای تجاری «کرو دراگون» شرکت فضایی اسپیس ایکس برای ناسا بود.

این فضاپیما یک روز بعد یعنی ۱۶ نوامبر به ایستگاه بین المللی فضایی رسید و ویکتور گلوور، مایک هاپکینز، شانون واکر فضانوردان ناسا و سوئیچی نوگوچی فضانورد سازمان فضایی ژاپن را به این آزمایشگاه در حال گردش رساند.

اسپیس ایکس هفته گذشته دومین پرواز خدمه دار خود را برای ناسا با نام «کرو-۲»انجام داد تا چهار فضانورد دیگر را به ایستگاه بین المللی فضایی برساند. این فضانوردان روز شنبه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) به عنوان تیم امدادی برای کمک به فضانوردان ماموریت «کرو-۱ » وارد این آزمایشگاه در حال چرخش شدند.

انتظار می رود فضاپیمای کرو دراگون شرکت فضایی اسپیس ایکس به نام Resilience در یکی از هفت سایت فرود در ساحل اقیانوس اطلس در فلوریدا و یا در خلیج مکزیک فرود آید. محل دقیق فرود این فضاپیما به شرایط آب و هوایی در زمان بازگشت فضانوردان کرو-۱ به زمین بستگی دارد.

با تعویق بازگشت فضاپیمای Resilience به زمین در روز شنبه، این فضاپیما روز جمعه ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) ساعت ۵:۵۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از ایستگاه بین المللی فضایی جدا خواهد شد. ناسا جدا شدن این فضاپیما از ایستگاه بین المللی فضایی را به طور زنده پخش می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید