بازداشت روزنامه‌نگاران در مصر به بهانه مبارزه با تروریسم

    کد خبر :651132

دولت مصر دو روزنامه‌نگار و یک وکیل دادگستری را به بهانه ارتباط با گروههای تروریستی بازداشت کرده است.

 

یک وکیل مصری شب گذشت (پنجشنبه) از بازداشت دو روزنامه‌نگار و یک وکیل دادگستری این کشور به به اتهام ارتباط با گروههای تروریستی خبر داد.

 

به نوشته وبگاه القدس العربی، این دو روزنامه‌نگار که زن و شوهر هستند به نام‌های «حسام الصیاد» و «سلامه مجدی» به همراه یک وکیل به نام «محمد صلاح» روز سه‌شنبه گذشته در یک کافه بازداشت شدند.

 

به گزارش فارس،«نبیه الجنادی» وکیل دو روزنامه‌نگار مذکور، گفته است که دادسرای امنیت کشور اتهام آنها را پیوستن به گروههای تروریستی و نشر اخبار کذب عنوان کرده است.

 

این سه نفر قرار است به مدت ۱۵ روز در بازداشت بمانند و مدت آن نیز قابل تمدید است.

 

الجنادی همچنین گفت که او به نیابت از موکلان خود از دست مأموران امنیتی به علت ضرب و شتم بازداشت شدگان به دادسرای کل شکایت خواهد کرد.

 

روز یکشنبه گذشته نیز دو روزنامه‌نگار مصری پس از چند روز بازداشت و تفتیش محل کارشان آزاد شدند.

 

اما جنجالی‌ترین خبر هفته در این خصوص مربوط به تفتیش ساختمان وبسایت «مدی مصر» به دستور دادستانی مصر و به بهانه ارتباط با «اخوان‌المسلیمن» بود. در روز ۲۳ نوامبر،‌ پیش از حمله ناگهانی به ساختمان این وبسایت،‌ مقامات مصری یکی از روزنامه‌نگاران این سایت به نام شادی زلط را در منزلش در قاهره دستگیر کردند و پس از انتقال او به یک مکان سری،‌ بیش از ۳۰ ساعت او را در بازداشت نگه داشتند.

 

سازمان عفو بین‌الملل نیز روز یکشنبه یورش به ساختمان «مدی مصر» را محکوم کرد و از دولت مصر خواست تا به سرکوب روزنامه‌نگاران پایان دهد. بنا بر اعلام کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران در نیویورک، مصر پس از چین و ترکیه در رده سوم تعداد روزنامه‌نگاران بازداشتی قرار دارد.

 

پس از برکناری «محمد مرسی» و کودتای عبدالفتاح السیسی در سال ۲۰۱۳ بدین سو هزاران نفر به اتهام ارتباط با گروههای تروریستی یا دشت داشتن در اقدامات تروریستی روانه زندان‌ شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید