بازارسعدالسلطنه ثبت جهانی می‌شود/ توجه ملی به دریاچه اوان

    کد خبر :576602

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به استان قزوین، مقرر شد سعدالسلطنه که یکی از آثار تاریخی این استان محسوب می‌شود، ثبت جهانی شود.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین  درباره سفر علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از استان قزوین، گفت: یکی از دستاوردهایی که این سفر داشت این بود که معاون رئیس جمهور دستور بر تسریع در اجرا و گسترش فضای مجتمع اقامتی و بوم‌گردی بام‌سان داد و بلافاصله مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی برای این امر فرا خوانده شد تا اقدامات توسعه بام‌سان انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین بیان داشت: ما تجربه اتوبوس ویژه گردشگری را داشتیم و استان قزوین این آمادگی را اعلام کرد که اتوبوس‌های دو طبقه را برای گردشگران اجرایی کنند.

خزائلی بیان داشت: در حاشیه بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از دهکده طبیعت، مسؤول این دهکده دچار حادثه‌ای شد که استاندار قزوین به همراه مونسان از مسؤول این بخش عیادتی داشتند و خوشبختانه مشکل خاصی نیز نداشتند.

وی اظهار داشت: پس از آن از مجموعه سعدالسلطنه و دولت‌خانه بازدیدی به عمل آمد که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دستور داد که در اجرای ثبت جهانی صنایع دستی بازارچه سعدالسلطنه اقدامات لازم صورت گیرد و در پرونده ثبت جهانی یونسکو با عنوان کاروانسراهای ایران مجموعه سعدالسلطنه هم به این پرونده اضافه شود و قزوین نیز به شهرهای کشور که دارای اثر جهانی هستند، اضافه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین افزود: مقرر شد که از این به بعد رویدادهای ملی و فرهنگی در سعدالسلطنه بیشتر برگزار شود و همچنین مراسم‌های فصلی نیز در سعدالسلطنه برگزار خواهد شد.

خزائلی گفت: معاون رئیس جمهور از باغستان استان قزوین نیز بازدید کرد و نمایندگانی از سمن‌های فعال در حوزه باغستان حضور داشتند و مواردی را اعلام کردند و مقرر شد باغستان‌ قزوین نیز در ثبت جهانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از منطقه الموت و دریاچه اوان بازدید کرد و مقرر شد ظرف یک هفته گزارشی در خصوص این دریاچه ارائه داده و توجه ویژه و ملی به این دریاچه شود.

به گزارش فارس،مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این سفر توسعه بوم‌گردی در استان قزوین بود و همین‌طور رفع معارضین دولتخانه صفوی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و قرار شد در یک دوره یک هفته‌ای عملیات آن اجرایی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید