مدیرکل سازمان هواشناسی هشدار داد

بارش باران شدید در گیلان و مازندران/ احتمال طغیان رودخانه‌ها

    کد خبر :344927

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران شدید در استان‌های گیلان و مازندران طی امروز و فردا، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید برای سواحل شمالی کشور و پاره‌ای از مناطق شمال غرب پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های امروز و فردا در گیلان و مازندران شدید خواهد بود، گفت: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز وزش باد شدید در مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در زابل رخ می‌دهد، افزود: در برخی از این مناطق سبب گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد. همچنین از فردا تا اواخر هفته وزش باد شدید محدود به مناطق مرزی شرق کشور به ویژه منطقه زابل خواهد بود.

به گفته وظیفه، امروز، فردا و پس فردا (دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه) دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود. همچنین امروز خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در پایان در مورد آب و هوای تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (سه شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ مرداد ماه) صاف، در بعدازظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز ۳۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید