بیماران قلبی و تنفسی از تردد در هوای باز پایتخت خودداری کنند

    کد خبر :1009768
میزان آلودگی هوای تهران اعلام شد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کاهش کیفیت هوا در استان، از افراد دارای بیماری قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان خواست از تردد در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش مشرق، با اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، مدیر کل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا از سوی سازمان هواشناسی که از امروز ۲۹ تیرماه آغاز و تا روز یکشنبه یکم مرداد ادامه خواهد داشت، خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این کاهش کیفیت هوا به طور اخص در نیمه جنوبی و مناطق غربی استان پدیدار خواهد شد.

یزدی مهر، اظهار کرد: ضروری است که افراد دارای بیماری‌های تنفسی و زمینه‌ای، کودکان و سالمندان، در مواقع خیزش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در فضای باز قرار نگیرند و حتی‌المقدور از تردد در محیط خارج از منزل اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه طبق گزارش هواشناسی وزش باد شدید نیز در استان پیش بینی شده است، در خصوص سازه‌های موقت نیز هشدار داد و عنوان کرد: در زمان وقوع باد شدید احتمال شکستن درختان کهنسال نیز دور از انتظار نیست لذا از شهروندان می‌خواهیم از پارک خودرو و قرار گرفتن در زیر درختانی که احتمال ایجاد خطر دارند خودداری کنند.

وی درباره مخاطره احتمال خسارت به تجهیزات شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی هشدار داد و گفت: از مالکان و ذی‌نفعان این تجهیزات می‌خواهیم نسبت به استحکام این موارد اطمینان حاصل کنند.

یزدی مهر، اعلام کرد: اعضای ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های استان تهران نیز با توجه به هشدارهای صادر شده به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید